Reade overtoom

Praktische informatie voor je verblijf bij Reade

Welkom bij Reade.

Wij willen dat jouw verblijf voor klinische revalidatie zo fijn en veilig mogelijk is. Hier vind je alle informatie over bezoektijden, de voorzieningen en de mogelijkheden die we bij Reade bieden.

Bezoek ontvangen

Gesprek

Bezoekuren op de afdeling in de kliniek zijn:

  • van maandag t/m vrijdag van 14:00 uur tot 21:00 uur.
  • op zaterdag en zondag is de kliniek te bezoeken van 12:00 tot 21:00 uur.

Bezoek buiten de afdeling:

  • is elke dag tussen 10.00 uur en 21.45 uur welkom in de openbare ruimtes. Dat zijn onder meer de koffie- en theebar Boon & Blad, het restaurant en de tuin.

Tijdens de avondmaaltijden (tussen 17.30 uur en 18.00 uur) is bezoek in de huiskamer niet toegestaan. Jouw bezoek kan beneden in het restaurant terecht.

In overleg met jouw Contactpersoon verpleegkundige kunnen bezoektijden aangepast worden.

Gesprek

Klinische revalidanten mogen tijdens bezoektijden maximaal 2 bezoekers tegelijk op de afdeling ontvangen. Er geldt géén maximum aantal bezoekers per dag.

Houd de corona maatregelen pagina in de gaten.

Lawaai

Wij vragen iedereen om rekening te houden met de volgende rustmomenten:

  • Na het middageten.
  • Na 22:00 uur.

Tijdens deze rustmomenten:

  • Denk je aan het geluidsniveau.
  • Ga je niet meer bellen.
  • Zet je de tv om uiterlijk 00:00 uur uit.

Gebruik, om overlast voor anderen te voorkomen, zoveel mogelijk een koptelefoon bij tv- of radiogebruik. Wil je eigen geluidsapparatuur gebruiken? Overleg dan eerst met de Contactpersoon Verpleegkundige en maak afspraken hierover met jouw kamergenoten op de kamer.

Post

Het is mogelijk om post te ontvangen. Het postadres is:

Reade, locatie Overtoom
T.a.v. <jouw naam>
<jouw afdeling en kamernummer>
Postbus 58271
1040 HG Amsterdam

Wil jezelf post versturen? Doe dan de envelop met postzegel in de brievenbus, met daarop ‘uitgaande post’. Deze vind je op de begane grond bij de liften. Postzegels zijn te koop bij de receptie.

Post

Ja, als diegene in de kliniek van Reade verblijft kan dat. Adres: Overtoom 283, 1054 HW Amsterdam. T.A.V. voor en achternaam van je familie, kennis of vriend.

P

Locatie Overtoom beschikt over een eigen parkeergarage onder het gebouw.

Parkeren voor bezoekers

De parkeergarage is geopend van 06.00 ('s ochtends) tot 24.00 (middernacht).

Bezoekers trekken bij het inrijden van de garage een kaartje. Parkeren is toegestaan in de parkeervakken. Betaal vóór het verlaten van het gebouw bij de betaalautomaat in de hal bij de parkeergarage.

Het parkeertarief is tijdens kantooruren, van 08.30 tot 17.00 uur, gelijk aan het tarief op de Overtoom. Op deze manier proberen wij de parkeerplaatsen zoveel mogelijk te reserveren voor personeel en cliënten. Parkeertarief is 5,35 Euro per uur. Tijdens daluren (van 17.00 tot 08.30 uur), in het weekend en op feestdagen gelden gereduceerde tarieven. Hierdoor worden bezoekers niet met al te hoge kosten geconfronteerd.

Gereduceerd parkeertarief voor cliënten van Reade

Cliënten in behandeling bij Reade mogen tijdens kantooruren parkeren tegen een gereduceerd tarief. Zij kunnen zich bij binnenkomst zoals gebruikelijk bij de receptie melden, zodat de aanwezigheid wordt geregistreerd en de inrijdkaart gevalideerd wordt voor het reductietarief.

Invalidenparkeerplaatsen

  • Binnen de parkeergarage zijn er 4 invalidenparkeerplaatsen. Hiervoor geldt hetzelfde parkeertarief.
  • Ook zijn er twee invalidenparkeerplaatsen voor de hoofdingang aan de straat. Deze zijn te gebruiken als je een invalidenparkeerkaart hebt.

Houd er rekening mee dat er soms geen vrije parkeervakken beschikbaar zijn.

Zwemmen of oefenen in warm water kan een onderdeel zijn van de behandeling. Je zwemt dan alleen of in een groep. Maar altijd met een fysiotherapeut of sportinstructeur erbij.

Echter is het niet mogelijk om te zwemmen zonder dat je in behandeling bent bij Reade volgt. (zwemles voor kinderen via zwemscholen valt hierbuiten.)

Toon meer veelgestelde vragen Toon minder veelgestelde vragen

Informatie rondom jouw verblijf

Bestek

Maaltijden

  • Het ontbijt en de lunch worden in de vorm van een buffet verstrekt in de huiskamer van de afdeling.
  • Ontbijt is van 8.00 uur tot 10.00 uur.
    Lunch van 12.00 uur tot 13.30 uur.
  • Elke avond, 7 dagen in de week, wordt er een warme avondmaaltijd aangeboden tussen 17.30 uur en 18.00 uur.

Wekelijks wordt er een menukeuzelijst verstrekt.

Het is mogelijk voor jouw partner, kinderen of ander bezoek om tegen een vergoeding een warme maaltijd te bestellen beneden in het restaurant.

Koelkast

Koelkast

In de huiskamer kun je gebruik maken van een koelkast. Om de hygiëne te waarborgen, is het belangrijk om de producten die je in de koelkast legt te voorzien van een naam en datum. Zelf bereide (warme) maaltijden mogen niet langer dan 24 uur bewaard worden. De voedingsassistent controleert elke dag de koelkast.

Wasmachine

Wasmachine en droger

Er zijn een wasmachine en een droger beschikbaar om kleding zelf te wassen. Deze apparaten staan in het souterrain. Voor het wassen en drogen zijn muntjes nodig die tegen betaling verkrijgbaar zijn bij de receptie (alleen met pin te betalen). De wasmachine voegt automatisch wasmiddel toe.

Was

Alle zaken die vergeten of verloren zijn binnen Reade worden verzameld bij de receptie. Voorwerpen worden voorzien van een datum en vindplaats, en worden voor een periode van drie weken bewaard.

Slot

Bij Reade vinden wij het belangrijk dat er rekening wordt gehouden met jouw privacy. Als je aan het telefoneren of beeldbellen bent zal het zorgpersoneel de kamer verlaten indien gewenst. Is jouw kamergenoot aan het telefoneren of beeldbellen? Gun hem of haar de ruimte en rust. Zoals je dit zelf ook wenst.

Schoonmaken

Het is voor schoonmakers niet toegestaan om persoonlijke spullen te verplaatsen. Verwijder jouw spullen van de vloer, badkamer, vensterbank etc. zodat de schoonmaker deze kan schoonmaken. Tv’s, bedden, nachtkastjes en kasten vallen buiten de werkzaamheden van de schoonmakers

Het kan voorkomen dat de uitvoering anders is dan je thuis gewend bent. Heb je op- of aanmerkingen, laat het de verpleging weten. Zij zullen de juiste persoon hiervoor benaderen.

Rookruimte plattegrond

We vinden het belangrijk om een gezonde en rookvrije omgeving aan onze cliënten, medewerkers en bezoekers te bieden.

Roken alleen toegestaan in rookruimte
Om overlast voor de ingang en op onze terrassen tegen te gaan, hebben we een rookruimte achterin op het terras op de begane grond geplaatst (zie plattegrond). Daarom het dringende verzoek aan alle rokers om vanaf nu alleen nog te roken in deze rookruimte. Dit geldt ook voor bezoekers. Roken op andere plekken op het terrein van Reade is niet toegestaan.

Hulp bij stoppen met roken
Stoppen met roken is het beste wat je voor jezelf en jouw omgeving kan doen. Wil je hier hulp bij? Geef dit dan aan bij jouw behandeld arts of behandelaar en we kijken samen op welke manier we je hierbij kunnen helpen.

Toon meer veelgestelde vragen Toon minder veelgestelde vragen

Faciliteiten bij Reade

Wifi

Binnen Reade is gratis wifi beschikbaar, zonder wachtwoord. Deze is te gebruiken via onze hotspot.

Schaafr

Ja. Neem voor het maken van een knipafspraak contact op met de afdelingssecretaresse.

Pin

Binnen Reade is contant betalen niet mogelijk, alleen PIN.

Kopje

Een plek om te ontmoeten, te ontspannen en er even uit te zijn.
Bij Boon & Blad staan goede bonenkoffie, verse thee en gezonde lekkere voeding centraal.

Diner

Het restaurant in de centrale hal biedt dagelijks een breed buffet voor cliënten, bezoekers en medewerkers tegen vergoeding.

Toon meer veelgestelde vragen Toon minder veelgestelde vragen

Over je behandeling

Planning

Iedere week ontvang je een nieuw therapierooster. Hierop zie je de therapieafspraken. Er wordt zo veel mogelijk rekening gehouden met jouw mogelijkheden en wensen. Als je een afspraak wilt afzeggen doe je dat bij de desbetreffende behandelaar, of bij de verpleging.

Rolstoel

Bij Medische hulpmiddelen kan je terecht voor vragen en advies. De revalidatietechnici werken nauw samen met behandelaren, ergotherapeuten en revalidatieartsen van Reade. Je vindt ons op de locatie Overtoom in het souterrain (-1).

Jouw arts kan vragen of je mee wilt werken aan een wetenschappelijk onderzoek. Dit gaat meestal om het invullen van een vragenlijst, het (anoniem) verzamelen van medische gegevens of het vergelijken van twee (medische (medicamenteuze) behandelingen. Het onderzoek geeft vaak geen direct voordeel voor jezelf. Het voordeel is er voornamelijk om de zorg voor toekomstige cliënten te verbeteren.

Door wetenschappelijk onderzoek verbetert de zorg, en de kennis en kunde van artsen en verpleegkundigen. Wetenschappelijk onderzoek zorgt ervoor dat behandelingen geëvalueerd en geoptimaliseerd worden.

Huis

Weekendverlof

Zodra het mogelijk is en jouw thuissituatie dit toelaat, kan je in overleg met het behandelteam de weekenden (een deel) naar huis. Weekendverlof is noodzakelijk om alles wat je tijdens therapie leert thuis uit te proberen. Jouw ervaringen deel je dan met het behandelteam.

Maan

Ga je weg en kom je laat terug bij Reade? Overleg dan eerst even met de verpleging. Het gebouw is namelijk ’s nachts, na 0:00 uur, gesloten.

Vervoer

Vervoersvoorziening/ ziekenvervoer

Wanneer je tijdens je verblijf een bezoek brengt aan medische instellingen zoals het ziekenhuis, kom je waarschijnlijk in aanmerking voor ziekenvervoer. De zorgverzekeraar beoordeelt of je in aanmerking komt voor deze tegemoetkoming in kosten voor ziekenvervoer. Afhankelijk van jouw situatie geeft de verzekeraar een machtiging af. Voor meer informatie over het vervoer kun je terecht bij de afdelingssecretaresse. Wij adviseren in eerste instantie met een familielid/ naaste mee te gaan. Twee horen altijd meer dan één.

Toon meer veelgestelde vragen Toon minder veelgestelde vragen

Wat te doen bij

Wat te doen bij diefstal:

  • Meld diefstal bij de verpleging.
  • Doe zelf aangifte in bij de politie.


Voorkomen is beter:

  • Laat kostbare spullen thuis of berg ze op in een afgesloten kast.

Reade is niet aansprakelijk voor het beschadigd raken of het verdwijnen van persoonlijke spullen.


Brand

Reade is goed beveiligd tegen brand. Mocht er onverhoopt toch brand uitbreken dan:

  • wordt er, bij sterke rookontwikkeling, automatisch een brandmelding aan de brandweer doorgegeven.
  • vallen automatisch de grijze gangdeuren dicht, zodat het gebouw is verdeeld in brandvrije compartimenten.
    In elk compartiment zijn de nooduitgangen duidelijk aangegeven.
    Bij de blusmiddelen hangen plattegronden met daarop de vluchtwegen.

Wat te doen bij brand:

  • Blijf rustig en volg de instructies van de medewerkers en/of brandweer op.
  • Gebruik nooit liften op eigen gelegenheid.
  • Houd deuren en ramen gesloten. Met uitzondering van de nooduitgang, die kunt u uiteraard wel gebruiken.
  • Er hangen handbrandmelders in het pand waarmee u zelf een brand kunt melden.
    Binnen Reade meldt u een brand via nummer 1777 en altijd via de verpleging.

Voorkomen is beter. Voorkom gevaarlijke situaties door:

  • Houd nooduitgangen, brandslangen en trappen vrij.
  • Brand geen kaarsen of wierrook.
  • Neem geen eigen (huishoudelijke) apparaten, verlichting en verlengsnoeren mee naar Reade.
  • Gebruik geen eigen kussens en dekens.
Kapot

Storingen en gebreken

Meld storingen en gebreken, zoals een lekkende kraan, een kapotte lamp, iets met de tv of een kapotte rolstoel bij de afdelingssecretaresse.

Vergoedingen

Geldzak

Reade levert alleen verzekerde medisch specialistische zorg die valt in de basisverzekering. Een belangrijke voorwaarde daarbij is dat je een verwijsbrief hebt, van bijvoorbeeld je huisarts of specialist. Wanneer de zorg die wij leveren in zijn algemeenheid niet verzekerd is, dan geven wij dat uitdrukkelijk vooraf aan. Als je niet verzekerd bent kan je dat van tevoren bij de inschrijving aangeven. Je moet de kosten van jouw behandeling dan vooraf zelf betalen, of je zorgt voor een garantieverklaring.

De kosten voor een behandeling zijn vooraf niet precies te bepalen. De prijs die in rekening wordt gebracht, is namelijk grotendeels afhankelijk van vijf factoren:

  1. Hoe vaak kom je voor consult bij de arts op de polikliniek?
  2. Welke onderzoeken worden gedaan? (bijvoorbeeld foto’s, echo, scan, bloedonderzoek)
  3. Wat is de diagnose die wordt gesteld?
  4. Welke zorg en handelingen worden geleverd? (bijvoorbeeld opname, dagbehandeling of een behandeling door o.a. een fysiotherapeut, ergotherapeut, psycholoog of revalidatiearts)
  5. Bij welke zorgverzekeraar ben je verzekerd?

De prijs kan verschillen per zorgverzekeraar en is afhankelijk van de onderhandelingen tussen de verzekeraar en het ziekenhuis. Ben je niet verzekerd, dan gelden zogenoemde passantentarieven.

MijnReade, cliëntenportaal

Clientportaal

MijnReade is een website met een DigiD beveiliging voor mensen die bij Reade behandeld worden of in behandeling zijn geweest. We noemen dit een cliëntenportaal. Hier vind je jouw persoonlijke gegevens die bekend zijn bij Reade. Op een veilige en simpele manier pas je jouw eigen gegevens aan. In MijnReade kan je ook afspraken bekijken en jouw medisch dossier inzien. Waaronder jouw diagnose, medicijnen en uitslagen van onderzoeken.

Daarnaast kan je vragenlijsten invullen als die voor je klaarstaan. En van een aantal medicijnen kan je een herhaalrecept aanvragen.

Clientportaal

MijnReade is voor iedereen die cliënt is, of was bij Reade. En als je nog nooit bij Reade behandeld bent geweest, kan je je hier alvast registreren. Jouw registratie wordt pas actief nadat je je identificeert aan de balie.

Je kunt inloggen met de gegevens die je hebt gekregen in de registratiemail. Heb je deze registratiemail niet ontvangen? Kijk dan in de spambox van jouw e-mail. Mogelijk is de mail daar terecht gekomen. Als blijkt dat je de registratiemail niet ontvangen hebt, neem dan contact op met de afdeling Service & Planning.

Informatie over machtigingen verschilt per leeftijdsgroep.
Zo werkt het bijvoorbeeld anders voor kinderen onder de 12 jaar en hun ouders dan voor iemand die juist wat ouder is en graag wil dat een bekende (mantelzorger) meekijkt en helpt waar nodig.

Kijk daarom voor uitgebreide informatie onder de leeftijdsgroep die van toepassing is.
Maak een keuze en klik op:
kinderen 0-12 | kinderen 12-16 | Volwassenen.

Jouw ervaring telt

Groep raad

Ja. De cliëntenraad van Reade behartigt de gemeenschappelijke belangen van cliënten en adviseert de Raad van Bestuur.

Meer informatie: https://reade.nl/over-ons/de-cliëntenraad.

Top compliment

Klachten, complimenten en tips

Wij doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat je tevreden bent. Toch kan het zijn dat wij niet aan jouw verwachtingen voldoen. Als dat zo is, horen wij dat graag. Jouw mening helpt ons de zorg te blijven verbeteren. Er kan dan heel gericht actie worden ondernomen.

Gebruik voor het doorgeven de speciale TIP-kaarten. De TIP-kaart zijn te vinden op https://reade.nl/over-ons/clientwaarderingen. Geprinte versies vind je in de centrale hal naast de receptie, bij de wachtruimtes en in de kliniek.

Ook kan je de klachtenfunctionaris benaderen. De klachtenfunctionaris heeft een bemiddelende rol en kijkt in overleg met jou hoe jouw klacht opgelost kan worden. De klachtenfunctionaris is bereikbaar op werkdagen via telefoonnummer: (020) – 242 25 90 en per e-mail: klachten@reade.nl.

Specifieke informatie

Wil je meer informatie over een specifiek onderwerp? Geef dit dan aan bij de verpleging. Zij kunnen meer informatie geven. Denk hierbij aan:

Reade Service & Planning

Heb je een vraag? Stuur ons een e-mail.
Wij streven ernaar je mail binnen 3 werkdagen te beantwoorden.
Telefonisch (020 - 242 10 00) zijn we bereikbaar op maandag tot en met vrijdag. Van 8 uur 's ochtends tot 12 uur 's middags. (08.00 - 12.00 uur).


Wil je je afspraak verzetten of annuleren?
Kan je echt niet naar de afspraak komen en wil je deze verzetten of annuleren? Wees bewust dat het enkele weken tot maanden duurt voor een afspraak kan worden gemaakt. Als je zonder geldige reden niet op je afspraak verschijnt of je niet op tijd afmeldt, kunnen wij kosten in rekening brengen voor de gemiste behandeling (no show tarief).

Al onze adressen vind je op de contactpagina.

Tips voor de website?