
Verwijzen en Overleg
Alle cliënten die voor een diagnose of behandeling naar Reade komen hebben een verwijzing nodig. Zonder deze verwijzing is er geen sprake van zorg in het kader van de basisverzekering.
Regel de verwijzing Reumatologie
Poliklinische Reumazorg
Bij vragen voor alle zorggerelateerde communicatie contact op met
- reumatologie: reumatologie.med.secretariaat@reade.nl
- de verwijzerslijn 020 242 11 00
Voor verwijzen:
Teleconsult aanvragen via Huisartsen+punt
Huisarts+punt is bedoeld voor alle cliënten met klachten die met een advies van de specialist verder door de huisarts behandeld kunnen worden. Omdat de huisarts de hoofdbehandelaar blijft, worden de kosten van het consult gedeclareerd binnen de huisartsenzorg.
Informatie over de verwijzing Revalidatie
Triage Hersenletsel
Ben je bekend met de criteria voor het doorverwijzen van een cliënt naar Reade? Op deze pagina's vind je de belangrijkste richtlijnen samengevat:
Intercollegiaal overleg Revalidatie
Ben je nog niet zeker of de situatie van de cliënt geschikt is voor een revalidatiebehandeling bij Reade? Overleg dan telefonisch met de dienstdoende revalidatiearts via telefoonnummers:
Teleconsult aanvragen via Huisartsen+punt
Bij twijfel over een verwijzing kan er een meedenkconsult aangevraagd worden via huisarts+punt (via zorgdomein).
Praktische informatie over Klinische opname
Regel de verwijzing Revalidatie
Klinische revalidatie
Bij vragen voor alle zorggerelateerde communicatie contact op met het opnamebureau: opname@reade.nl.
Voor verwijzen:
Poliklinisch verwijzen Revalidatie
Bij vragen voor alle zorggerelateerde communicatie contact op met
- revalidatie: revalidatiesecretariaat@reade.nl
Voor verwijzen:
Overig contact
Service & Planning
Voor overige vragen klantenservice@reade.nl
Apotheek
Voor de apotheek apotheek@reade.nl
Veelgestelde vragen
Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.
Alle cliënten die voor een diagnose of ziekenhuisbehandeling naar Reade komen hebben een verwijzing nodig. Voor een bezoek aan onze polikliniek heb je dus ook een verwijzing nodig. Zonder deze verwijzing is er namelijk geen sprake van zorg in het kader van de basisverzekering. Dit betekent dat Reade de factuur niet aan jouw zorgverzekeraar kan sturen. Jij bent dan zelf verantwoordelijk voor de betaling van de factuur.
Op de pagina 'Vergoeding zorgverzekeraar' vind je een overzicht van de zorgverzekeraars waarmee Reade een contract heeft.
Als er een contract is, dan declareert Reade kosten direct bij de zorgverzekeraar. Je hoeft geen geld voor te schieten. Als je zorgverzekeraar geen contract heeft met Reade dan betaal je de rekening eerst zelf en dien je de declaratie in bij je zorgverzekeraar. Na het indienen van de declaratie krijg je niet altijd de volledige vergoeding van je zorgverzekeraar. Hoeveel de vergoeding is hangt af van de polisvoorwaarden.
Ik heb een afspraak in 2025, maar mijn zorgverzekeraar heeft nog geen contract met Reade. Worden de kosten vergoed?
Als je zorgverzekeraar geen contract heeft met Reade dan betaal je de rekening eerst zelf en dien je de declaratie in bij je zorgverzekeraar. Na het indienen van de declaratie krijg je niet altijd de volledige vergoeding van je zorgverzekeraar. Hoeveel de vergoeding is hangt af van de polisvoorwaarden.
Ik ga wisselen van zorgverzekeraar en zie dat Reade nog geen contract heeft met deze zorgverzekeraar. Worden de kosten vergoed?
Als je zorgverzekeraar geen contract heeft met Reade dan betaal je de rekening eerst zelf en dien je de declaratie in bij je zorgverzekeraar. Na het indienen van de declaratie krijg je niet altijd de volledige vergoeding van je zorgverzekeraar. Hoeveel de vergoeding is hangt af van de polisvoorwaarden.

Bezoekuren op de afdeling in de kliniek zijn:
- van maandag t/m vrijdag van 14:00 uur tot 21:00 uur.
- op zaterdag en zondag is de kliniek te bezoeken van 12:00 tot 21:00 uur.
Bezoek buiten de afdeling:
- is elke dag tussen 10.00 uur en 21.45 uur welkom in de openbare ruimtes. Dat zijn onder meer de koffie- en theebar Boon & Blad, het restaurant en de tuin.
Tijdens de avondmaaltijden (tussen 17.30 uur en 18.00 uur) is bezoek in de huiskamer niet toegestaan. Jouw bezoek kan beneden in het restaurant terecht.
In overleg met jouw Contactpersoon verpleegkundige kunnen bezoektijden aangepast worden.