PDF

Zelf regelen

Waarmee kunnen we helpen?

Medisch dossier opvragen

Je kunt jouw dossier inzien. Bij voorkeur samen met de arts of behandelaar. Zij kunnen meteen uitleg geven. Ook kan je een kopie krijgen. Dit gaat via het medisch secretariaat van de locatie waar je behandeld wordt of bij de receptie van de locatie Dr. Jan van Breemen. Vul hiervoor het formulier in via onderstaande button.

Veelgestelde vragen

Tijdens kantooruren (08.30 – 17.00 uur)

Wanneer je een medisch spoedgeval hebt en dezelfde dag (telefonisch) contact wilt hebben met de arts of zijn/haar vervanger, bel dan met de Afdeling Klantenservice T (020) 242 1000


Cliënten van de dagbehandeling

Dagbehandeling is op dinsdag, woensdag en donderdag telefonisch bereikbaar op T (020) 242 17 00.
Op maandag en vrijdag stuur je een mail naar dagbehandeling@reade.nl of bellen naar afdeling Klantenservice via 020 - 242 1000.


Contactgegevens buiten kantooruren of in het weekend

• Jouw huisarts of

• Dienstdoende reumatoloog van VUmc: T. (020) 4444 444 of

• Dienstdoende orthopeed/neuroloog Slotervaartziekenhuis: T. (020) 5129 333

Je kan zelf jouw medisch dossier downloaden in MijnReade. Jouw gegevens, die bij ons bekend zijn, vind je in het linker menu onder 'Mijn gegevens'. Je kunt deze gegevens zelf up-to-date houden. Nieuwe medische gegevens staan onder 'Nieuw in mijn dossier'. Je vindt hier ook de download knop.

Medisch dossiers van vóór 2019 kunnen via dit aanvraagformulier opgevraagd worden. Dit kan enkele weken in beslag nemen. Dossiers van na 2019 kunnen enkel via MijnReade.

Aanvragen van de beelden kan alleen via radiologie@reade.nl. Voeg dan dit formulier ingevuld en ondertekend toe aan de e-mail.

Inloggen gaat met jouw DigiD via https://www.mijnreade.nl. Daarnaast heb je een sms-functie nodig. Hiervoor moet je telefoonnummer verbonden zijn aan jouw DigiD. Deze extra stap is een controle. Zodat we zeker weten dat we echt met jou te maken hebben. Zo beschermen we jouw persoonlijke gegevens. Een voordeel van deze extra stap is dat met sms-functie het inloggen vaak soepeler verloopt.

  • In dit scherm klik je op de knop ‘Inloggen met DigiD ‘.
  • Daarna klik je op het zwarte logo van DigiD om in te loggen.
  • Je zit nu in de DigiD omgeving.
  • Kies de inlogmethode:
  1. Kies voor inloggen met SMS. Of
  2. voor inloggen met de DigiD app.


Heb je geen mobiele telefoon? Een SMS kan ook als een gesproken bericht verstuurd worden naar de vaste telefoon.

  • Vul jouw DigiD gebruikersnaam in en log in met jouw wachtwoord.
  • Vul daarna de ontvangen SMS-code in of scan de QR-code met de DigiD app.
  • Je hebt nu toegang tot MijnReade


Vragen over inloggen met DigiD? Kijk op http://www.digid.nl

Je kunt je afspraak verzetten via de klantenservice.

Via MijnReade
Recepten die eerder door de reumatoloog zijn voorgeschreven kunnen nu 24 uur per dag, 7 dagen per week digitaal aangevraagd worden via cliëntenportaal mijnReade.nl. Met deze gratis herhaalservice is het aanvragen van een recept sneller en gemakkelijker.

  • U kunt alleen voor medicijnen die door Reade zijn voorgeschreven, een herhaalrecept aanvragen.
  • Het verwerken van het herhaalrecept duurt ongeveer 5 werkdagen. Vraag deze dus op tijd aan.


Hoe werkt herhaalrecepten aanvragen via MijnReade? Snel en makkelijk.

  • Ga naar https://www.mijnreade.nl/ en login met je DigiD.
  • Klik bovenaan de pagina op menu 'Dossier' en kies 'Medicijnen'.
  • Op die pagina klik je op de knop 'Herhaalrecept aanvragen'.
  • Zorg ervoor dat u de juiste apotheek opgeeft.
  • Aangevraagde herhaalrecepten zijn te vinden bij de 'verstuurde e-consulten'.
  • Voor een lijst met medicijnen en andere gezondheid gegevens zijn te vinden op de pagina 'Actueel overzicht medicijnen'.

Lukt het niet via MijnReade of gaat het biologicals? Mail ons dan.
Let op: de verwerking hiervan duurt langer dan via het standaard aanvraagproces in MijnReade.

De e-mail moet de volgende informatie bevatten:

  • Jouw naam
  • Geboortedatum (dag, maand en jaar)
  • E-mailadres voor bevestiging
  • Clientnummer (niet verplicht)
  • Naam arts
  • Naam medicijnen en aantal milligram
  • Welke apotheek (Reade of jouw eigen apotheek)

Sinds 1 juni 2014 zijn alle ziekenhuizen verplicht om naast de DBC gegevens ook een deel van de individuele behandelgegevens (verrichtingen) van elke cliënt op de nota te specificeren. Bij jouw zorgverzekeraar kan je deze nota’s inzien.

Toon meer veelgestelde vragen Toon minder veelgestelde vragen

Klantenservice

Heb je een vraag? Stuur ons een e-mail.
Wij streven ernaar je mail op werkdagen binnen 24 uur te beantwoorden.
Telefonisch (020 - 242 10 00) zijn we bereikbaar op maandag tot en met vrijdag. Van 8 uur 's ochtends tot 12 uur 's middags. (08.00 - 12.00 uur).


Wil je je afspraak verzetten of annuleren?
Kan je echt niet naar de afspraak komen en wil je deze verzetten of annuleren? Wees bewust dat het enkele weken tot maanden duurt voor een afspraak kan worden gemaakt. Als je zonder geldige reden niet op je afspraak verschijnt of je niet op tijd afmeldt, kunnen wij kosten in rekening brengen voor de gemiste behandeling (no show tarief).

Al onze adressen vind je op de contactpagina.

Tips voor de website?