Mijn Reade home landingspage zorgportaal
PDF

MijnReade

Het cliëntportaal MijnReade is jouw persoonlijke, beveiligde omgeving.

In MijnReade vind je:

Beveiligd met DigiD

MijnReade is goed beveiligd en je hebt alleen toegang met jouw eigen DigiD.
Heb je nog geen DigiD? Vraag het aan op digid.nl.
Weet je niet wat een DigiD is? Klik hier voor de uitleg.

Top 3 meest gestelde vragen aan de telefoon

Wij zijn ons bewust dat het erg vervelend is dat de arts niet op het afgesproken moment belt. Waarschijnlijk is er door omstandigheden een plotselinge wijziging in de agenda van arts gemaakt. De arts belt dezelfde dag nog. Excuses voor het ongemak. Achter de schermen proberen wij hier meer grip op te krijgen.

Eerste afspraak reumatologie
Deze kan je heel gemakkelijk maken via MijnReade in het menu 'Agenda' bovenaan de pagina.

Andere afspraken

Je kunt je afspraak verzetten via Mijn afspraken.

Via MijnReade
Recepten die eerder door de reumatoloog zijn voorgeschreven kunnen nu 24 uur per dag, 7 dagen per week digitaal aangevraagd worden via cliëntenportaal mijnReade.nl. Met deze gratis herhaalservice is het aanvragen van een recept sneller en gemakkelijker.

  • U kunt alleen voor medicijnen die door Reade zijn voorgeschreven, een herhaalrecept aanvragen.
  • Het verwerken van het herhaalrecept duurt ongeveer 5 werkdagen. Vraag deze dus op tijd aan.


Hoe werkt herhaalrecepten aanvragen via MijnReade? Snel en makkelijk.

  • Ga naar https://www.mijnreade.nl/ en login met je DigiD.
  • Klik bovenaan de pagina op menu 'Dossier' en kies 'Medicijnen'.
  • Op die pagina klik je op de knop 'Herhaalrecept aanvragen'.
  • Zorg ervoor dat u de juiste apotheek opgeeft.
  • Aangevraagde herhaalrecepten zijn te vinden bij de 'verstuurde e-consulten'.
  • Voor een lijst met medicijnen en andere gezondheid gegevens zijn te vinden op de pagina 'Actueel overzicht medicijnen'.

Lukt het niet via MijnReade of gaat het biologicals? Mail ons dan.
Let op: de verwerking hiervan duurt langer dan via het standaard aanvraagproces in MijnReade.
E-mail: klantenservice@reade.nl
De e-mail moet de volgende informatie bevatten:

  • Jouw naam
  • Geboortedatum (dag, maand en jaar)
  • E-mailadres voor bevestiging
  • Clientnummer (niet verplicht)
  • Naam arts
  • Naam medicijnen en aantal milligram
  • Welke apotheek (Reade of jouw eigen apotheek)

Voordelen MijnReade

Via computer, tablet en mobiele telefoon. Alles overzichtelijk bij elkaar om bijvoorbeeld een afspraak goed voor te bereiden en thuis alles nog eens rustig na te lezen.

Via MijnReade kan je veilig beeldbellen (videoconsult) en hoef je niet meer voor elke afspraak naar Reade te komen.

Log hiervoor direct in op MijnReade en kijk onder ‘Afspraken’.

Of lees eerst meer op Videoconsult – beeldbellen.

Pas jouw gegevens eenvoudig aan, zoals je e-mailadres, je telefoonnummer en je apotheek. Zo beschikken we altijd over jouw actuele gegevens.

Kijk in MijnReade onder ‘Persoonsgegevens’.

Toestemmingen voor delen gegevens
In sommige gevallen kan het helpen als anderen de beschikking hebben tot medische gegevens van jou. Bijvoorbeeld andere artsen bij wie je ook onder behandeling bent. Dan kan het digitaal delen van gegevens fouten en onnodige herhaling van onderzoek voorkomen. Maar ook voor wetenschappelijk onderzoek en het verbeteren van zorg kan het heel nuttig zijn.

Lees hier meer over de verschillende Toestemmingen.

Met MijnReade ben jij aan zet!
Ontdek zelf de voordelen en log nu in bij MijnReade.

Meer informatie over

Veelgestelde vragen over MijnReade

• Ben je jouw gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? Is je DigiD niet meer geldig? Vraag dan opnieuw je DigiD aan.

• Meer informatie over DigiD lees je op de website www.digid.nl.

De meest voorkomende problemen zijn:

  • Je hebt wel een DigiD, maar nog geen sms-functie.
    Op de website http://www.digid.nl kan je jouw DigiD-gegevens bekijken en uitbreiden.
  • Je wil de gegevens van jouw partner of kind opvragen met je eigen DigiD.
    Dat kan alleen als je over een geldende machtiging beschikt.

Om de oorzaak van jouw klachten zo goed mogelijk te kunnen ontdekken, is het noodzakelijk dat je de vragenlijsten invult. De arts zal deze vragenlijsten met je bespreken.

Je kan alleen inloggen met de DigiD van diegene die bij Reade in behandeling is (geweest).

Wil je een vragenlijst voor de cliënt bij Reade invullen? Dan kan dat alleen als je inlogt met de DigiD van die cliënt.

Als je langer dan 15 minuten niet iets hebt gedaan op MijnReade dan word je automatisch uitgelogd. Dit is voor de veiligheid en bescherming van jouw persoonlijke gegevens.

In MijnReade onder de knop ‘Laboratorium’ vind je de uitslagen van het bloed- en urineonderzoek. De arts bespreekt persoonlijk met je door wat deze uitslagen betekenen.

Let op: de uitslagen van het laboratoriumonderzoek worden 3 werkdagen na de verwerkingsdatum van het lab getoond. Zodat de arts deze – als dit nodig is - eerst via de telefoon kan uitleggen. Meer informatie over de betekenis van laboratoriumuitslagen lees je op ‘www.allesovertesten.nl'.

Slot

Elke keer als je inlogt, slaan we dit op. We doen dit alleen om te meten hoe vaak mensen MijnReade gebruiken. De gegevens die je invoert, komen in het digitale cliëntendossier.

Geheimhoudingsplicht
Al onze medewerkers hebben wettelijk de plicht jouw persoonsgegevens geheim te houden. Jouw (huis)arts mag jouw gegevens zien. Ook de zorgmedewerkers die direct bij jouw behandeling betrokken zijn, mogen deze gegevens zien. Alleen met jouw schriftelijke toestemming mag informatie over jou gegeven worden aan anderen. In ons ‘Privacyreglement’ staat omschreven hoe wij omgaan met jouw gegevens.

Heb je vragen? Of wil je de uitgebreide ‘Regeling Medisch dossier’ en het ‘Privacyreglement’ van Reade hebben? Dan kun je dit vragen aan de afdeling Service & Planning van het gebouw waar jij behandeld wordt.

Wij gaan op een veilige manier met jouw digitale gegevens om, volgens de wet ‘Algemene Verordening Gegevensbescherming’ (AVG). Je kunt ook zelf iets doen aan een veilig gebruik van MijnReade:

• Klik op ‘uitloggen’ als je MijnReade niet meer gebruikt. Sluit daarna het internetprogramma.

• Ga netjes en bewust om met printjes die je maakt van jouw gegevens.

• Jouw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord zijn echt persoonlijk. Bewaar deze daarom op een veilige plek.

• Sla jouw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord niet op in je computer. Ook al stellen veel computerprogramma’s dit voor. Dit betekent namelijk dat iedereen die toegang heeft tot jouw computer, ook jouw inlognaam en wachtwoord kan vinden.

• Gebruik je draadloos internet? Zorg er dan voor dat je jouw internetmodem of router beveiligt met encryptie (extra beveiligd door een versleuteling). Dan kan niet iedereen verbinding met jouw internet maken. In de handleiding van jouw apparaat staat hoe je dit kunt doen.

Probeer eerst de browser of app volledig af te sluiten, om vervolgens de vragenlijst opnieuw te openen. Mocht dit niet werken, kunt je contact opnemen met de servicedesk van Brightfish: servicedesk@brightfish.nl. Geef ons dan zo veel mogelijk informatie van de situatie, indien mogelijk met screenshot, je patiëntnummer en de melding dat je onder behandeling bent bij Reade.

Inloggen gaat met jouw DigiD via https://www.mijnreade.nl. Daarnaast heb je een sms-functie nodig. Hiervoor moet je telefoonnummer verbonden zijn aan jouw DigiD. Deze extra stap is een controle. Zodat we zeker weten dat we echt met jou te maken hebben. Zo beschermen we jouw persoonlijke gegevens. Een voordeel van deze extra stap is dat met sms-functie het inloggen vaak soepeler verloopt.

  • In dit scherm klik je op de knop ‘Inloggen met DigiD ‘.
  • Daarna klik je op het zwarte logo van DigiD om in te loggen.
  • Je zit nu in de DigiD omgeving.
  • Kies de inlogmethode:
  1. Kies voor inloggen met SMS. Of
  2. voor inloggen met de DigiD app.


Heb je geen mobiele telefoon? Een SMS kan ook als een gesproken bericht verstuurd worden naar de vaste telefoon.

  • Vul jouw DigiD gebruikersnaam in en log in met jouw wachtwoord.
  • Vul daarna de ontvangen SMS-code in of scan de QR-code met de DigiD app.
  • Je hebt nu toegang tot MijnReade


Vragen over inloggen met DigiD? Kijk op http://www.digid.nl

Eerste afspraak reumatologie
Deze kan je heel gemakkelijk maken via MijnReade in het menu 'Agenda' bovenaan de pagina.

Andere afspraken

Je kunt je afspraak verzetten via Mijn afspraken.

Je kunt inloggen met de gegevens die je hebt gekregen in de registratiemail. Heb je deze registratiemail niet ontvangen? Kijk dan in de spambox van jouw e-mail. Mogelijk is de mail daar terecht gekomen. Als blijkt dat je de registratiemail niet ontvangen hebt, neem dan contact op met de afdeling Service & Planning.

Druk op inloggen en je ontvangt per SMS een inlogcode (token). Deze code kun je in het volgende scherm invoeren en versturen.

De dubbele verificatie (gebruikersnaam-wachtwoord én SMS-code) is noodzakelijk bij het opstarten van de app één keer in de 28 dagen. Daaropvolgende keren kan je inloggen via de combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord. Tenzij jezelf in het profiel uitlogt. Dan moet er opnieuw een dubbele verificatie uitgevoerd worden.

Ga naar het Profielscherm en tik op ‘Wijzig uw wachtwoord’. Vul vervolgens tweemaal hetzelfde wachtwoord in. Kies een wachtwoord wat voor jou makkelijk te onthouden is. Hoe meer tekens, des te veiliger en maak gebruik van cijfers, hoofdletters en speciale tekens. Tik als je klaar bent op ‘Bevestigen’.

Via MijnReade
Recepten die eerder door de reumatoloog zijn voorgeschreven kunnen nu 24 uur per dag, 7 dagen per week digitaal aangevraagd worden via cliëntenportaal mijnReade.nl. Met deze gratis herhaalservice is het aanvragen van een recept sneller en gemakkelijker.

  • U kunt alleen voor medicijnen die door Reade zijn voorgeschreven, een herhaalrecept aanvragen.
  • Het verwerken van het herhaalrecept duurt ongeveer 5 werkdagen. Vraag deze dus op tijd aan.


Hoe werkt herhaalrecepten aanvragen via MijnReade? Snel en makkelijk.

  • Ga naar https://www.mijnreade.nl/ en login met je DigiD.
  • Klik bovenaan de pagina op menu 'Dossier' en kies 'Medicijnen'.
  • Op die pagina klik je op de knop 'Herhaalrecept aanvragen'.
  • Zorg ervoor dat u de juiste apotheek opgeeft.
  • Aangevraagde herhaalrecepten zijn te vinden bij de 'verstuurde e-consulten'.
  • Voor een lijst met medicijnen en andere gezondheid gegevens zijn te vinden op de pagina 'Actueel overzicht medicijnen'.

Lukt het niet via MijnReade of gaat het biologicals? Mail ons dan.
Let op: de verwerking hiervan duurt langer dan via het standaard aanvraagproces in MijnReade.
E-mail: klantenservice@reade.nl
De e-mail moet de volgende informatie bevatten:

  • Jouw naam
  • Geboortedatum (dag, maand en jaar)
  • E-mailadres voor bevestiging
  • Clientnummer (niet verplicht)
  • Naam arts
  • Naam medicijnen en aantal milligram
  • Welke apotheek (Reade of jouw eigen apotheek)

Alle mensen die client bij een Reade zijn (geweest), kunnen inloggen in MijnReade.

Als je het wachtwoord vergeten bent moet je je opnieuw identificeren bij Reade Service & Planning (020 242 1000). Reade kan dan een wachtwoord-reset voor je aanvragen.

• Het kan zijn dat e-mails verstuurd MijnReade naar een verkeerd e-mailadres gaan. Controleer in MijnReade of je het goede e-mailadres hebt ingevuld. Je kan het e-mailadres aanpassen onder de tab ‘Persoonsgegevens’.

• Een andere mogelijkheid is dat de e-mail in de ‘spam’- folder is gekomen.

Om MijnReade goed te laten werken, is er regelmatig onderhoud nodig. Dit is niet altijd op voorhand bekend.

Wij adviseren je om het op een later moment nogmaals te proberen.

Je kan zelf jouw medisch dossier downloaden in MijnReade. Jouw gegevens, die bij ons bekend zijn, vind je in het linker menu onder 'Mijn gegevens'. Je kunt deze gegevens zelf up-to-date houden. Nieuwe medische gegevens staan onder 'Nieuw in mijn dossier'. Je vindt hier ook de download knop.

Medisch dossiers van vóór 2019 kunnen via dit aanvraagformulier opgevraagd worden. Dit kan enkele weken in beslag nemen. Dossiers van na 2019 kunnen enkel via MijnReade.

MijnReade werkt op alle computers, tablets en mobiele telefoons. MijnReade werkt goed op:

• Internet Explorer,

• Mozilla Firefox,

• Google Chrome,

• Apple Safari en

• Android Browser.


Verder heb je nodig:

• het programma ‘Acrobat reader’ om pdf-bijlagen te openen

Clientportaal

MijnReade is voor iedereen die cliënt is, of was bij Reade. En als je nog nooit bij Reade behandeld bent geweest, kan je je hier alvast registreren. Jouw registratie wordt pas actief nadat je je identificeert aan de balie.

Je kunt inloggen met de gegevens die je hebt gekregen in de registratiemail. Heb je deze registratiemail niet ontvangen? Kijk dan in de spambox van jouw e-mail. Mogelijk is de mail daar terecht gekomen. Als blijkt dat je de registratiemail niet ontvangen hebt, neem dan contact op met de afdeling Service & Planning.

Meer informatie over het geneesmiddel voor jouw behandeling vind je online via:

www.apotheek.nl (geschreven informatie over uw geneesmiddel)
www.kijksluiter.nl (filmpjes over jouw geneesmiddel)
https://www.reuma.nl/over-reum...

In MijnReade kun je vinden wanneer je afspraak is.

Je kan gebruik maken van MijnReade als:

  • Je als cliënt ingeschreven bent bij Reade
  • Er identificatie heeft plaatsgevonden op basis van een geldig legitimatiebewijs
  • Er verificatie heeft plaatsgevonden op basis van jouw BSN-nummer
  • Je een computer, tablet of mobiele telefoon hebt die verbinding heeft met internet,
  • Je in het bezit bent van een DigiD met extra controle via sms of de DigiD app,
  • Jouw mobiele telefoon, die verbonden is aan jouw DigiD, bij je hebt.

Heb je geen mobiele telefoon? Een sms kan ook in een gesproken bericht ontvangen worden op een vaste telefoon.

Clientportaal

MijnReade is een website met een DigiD beveiliging voor mensen die bij Reade behandeld worden of in behandeling zijn geweest. We noemen dit een cliëntenportaal. Hier vind je jouw persoonlijke gegevens die bekend zijn bij Reade. Op een veilige en simpele manier pas je jouw eigen gegevens aan. In MijnReade kan je ook afspraken bekijken en jouw medisch dossier inzien. Waaronder jouw diagnose, medicijnen en uitslagen van onderzoeken.

Daarnaast kan je vragenlijsten invullen als die voor je klaarstaan. En van een aantal medicijnen kan je een herhaalrecept aanvragen.

Toon meer veelgestelde vragen Toon minder veelgestelde vragen

Reade Service & Planning

Heb je een vraag? Stuur ons een e-mail.
Wij streven ernaar je mail binnen 3 werkdagen te beantwoorden.
Telefonisch (020 - 242 10 00) zijn we bereikbaar op maandag tot en met vrijdag. Van 8 uur 's ochtends tot 12 uur 's middags. (08.00 - 12.00 uur).

Heb je acute pijn en daarom direct contact nodig?
Bel dan tussen 08.00 en 17.00 uur naar 020 - 242 10 00.

Wil je je afspraak verzetten of annuleren?
Kan je echt niet naar de afspraak komen en wil je deze verzetten of annuleren? Wees bewust dat het enkele weken tot maanden duurt voor een afspraak kan worden gemaakt. Als je zonder geldige reden niet op je afspraak verschijnt of je niet op tijd afmeldt, kunnen wij kosten in rekening brengen voor de gemiste behandeling (no show tarief).

Al onze adressen vind je op de contactpagina.

Tips voor de website?