Veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Apotheek

Via MijnReade
De cliënten van de polikliniek reumatologie kunnen dit via de functionaliteit ‘online aanvragen van herhaalrecepten’ in MijnReade.
Recepten die eerder door de reumatoloog zijn voorgeschreven kunnen nu 24 uur per dag, 7 dagen per week digitaal aangevraagd worden via cliëntenportaal mijnReade.nl. Met deze gratis herhaalservice is het aanvragen van een recept sneller en gemakkelijker.

Overige manieren zijn:

  • per telefoon 020-2421000 of
  • per e-mail via klantenservice@reade.nl

Voor hulp bij het toedienen ben je welkom in Reade of kan je via de huisarts thuiszorg aanvragen om de injectie toe te dienen.

Is het niet mogelijk om jouw biologicals op te halen? En woon je niet binnen een straal van 40 kilometer van Reade? Dan kunnen deze bij jou thuis worden bezorgd. Dit verzorgen wij ook als je verminderd mobiel bent (zoals de reumatoloog ons aangeeft) of een oudere leeftijd hebt bereikt. De bezorgdienst heet Fiege.

Ja dat kan aangevraagd worden. Dit kan enkele weken in beslag nemen.
Vraag een digitaal kopie van uw medisch dossier aan.

Buiten onze openingstijden kan je bij de dienstapotheek van Amsterdam terecht. Je kan hier alleen terecht voor het afhalen van spoedeisende medicijnen waarvan de toediening niet kan wachten tot de volgende werkdag. De tarieven van een dienstapotheek zijn aanzienlijk hoger dan van jouw eigen apotheek. Voor een dienstapotheek heb je altijd een spoedrecept van de dienstdoende arts nodig.

Voor gewone recepten of andere artikelen kan je terecht bij jouw eigen apotheek.

  • Neem altijd een geldig inschrijvingsbewijs van jouw zorgverzekering mee.
  • De dienstapotheek kan dan de medicijnen rechtstreeks declareren bij jouw zorgverzekeraar, maar komen wel ten laste van je eigen risico.
  • Houd er rekening mee dat de rekening soms direct moet worden voldaan via pinpas of contante betaling.


Sint Lucas Andreas Apotheek / OLVG-west
Jan Tooropstraat 164,
1061 AE Amsterdam
T 020 – 510 88 26
F 020 - 616 38 94
Openingstijden: 24 uur per dag 7 dagen per week

Reade heeft een beperkt aantal plekken beschikbaar op een besloten parkeerterrein. Dit terrein is gevestigd aan de noordzijde van het gebouw (zie afbeelding). Let op: op vrijdag 9 en maandag 19 september is een deel van het parkeerterrein afgesloten i.v.m. werkzaamheden. Toegang tot het gebouw is enkel mogelijk via de bekende hoofdingang. Parkeren met een gehandicaptenparkeerkaart kan naast de sporthal op de daarvoor aangewezen plekken.

Gereduceerd parkeertarief voor cliënten
Reade is in staat om een gereduceerd parkeertarief te bieden aan haar cliënten. Dit tarief geldt alleen op het besloten terrein. In plaats van het geldende parkeertarief van € 4,50 betaal je op het terrein van Reade € 0,75 per halfuur. Betalen is alleen mogelijk met je bankpas via de in- en uitrijdautomaat die op het parkeerterrein gevestigd is.

Zo werkt het:

  • Slagbomen openen door jouw bankpas in de automaat te stoppen.
  • Met uitrijden gebruik je dezelfde bankpas.
  • Parkeertarief is € 0,75 per halfuur / € 1,50 euro per uur.


Parkeren


Meer informatie over het geneesmiddel voor jouw behandeling vind je online via:

www.apotheek.nl (geschreven informatie over uw geneesmiddel)
www.kijksluiter.nl (filmpjes over jouw geneesmiddel)
https://reumanederland.nl/them...

locatie Dr. Jan van Breemenstraat

• Openbare ruimte (centrale hal) van locatie Dr. Jan van Breemenstraat is geopend van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17:00 uur.

• Afdeling radiologie is dagelijks geopend van 08:30 tot 16:30 uur.

• Laboratorium is geopend van 08:00 tot 16:15 uur.

• Afdeling dagbehandeling is geopend van 08:30 tot 16:30 uur op dinsdag, woensdag en donderdag.

• Apotheek Reade is dagelijks geopend van 08:30 tot 17:00 uur.

Koffie- en theebar Boon & Blad is elke dag geopend van 09:00 tot 15:30 uur.

Bezoek

Zwemmen of oefenen in warm water kan een onderdeel zijn van de behandeling. Je zwemt dan alleen of in een groep. Maar altijd met een fysiotherapeut of sportinstructeur erbij.

Echter is het niet mogelijk om te zwemmen zonder dat je in behandeling bent bij Reade volgt. (zwemles voor kinderen via zwemscholen valt hierbuiten.)

Ja, als diegene in de kliniek van Reade verblijft kan dat. Adres: Overtoom 283, 1054 HW Amsterdam. T.A.V. voor en achternaam van je familie, kennis of vriend.

Locatie Overtoom beschikt over een eigen parkeergarage onder het gebouw.

Parkeren voor bezoekers

Bezoekers trekken bij het inrijden van de garage een kaartje. Parkeren is toegestaan in de parkeervakken. Betaal vóór het verlaten van het gebouw bij de betaalautomaat in de hal bij de parkeergarage.

Het parkeertarief is tijdens kantooruren, van 08.30 tot 17.00 uur, gelijk aan het tarief op de Overtoom. Op deze manier proberen wij de parkeerplaatsen zoveel mogelijk te reserveren voor personeel en cliënten. Parkeertarief is 5,35 Euro per uur. Tijdens daluren (van 17.00 tot 08.30 uur), in het weekend en op feestdagen gelden gereduceerde tarieven. Hierdoor worden bezoekers niet met al te hoge kosten geconfronteerd.

Gereduceerd parkeertarief voor cliënten van Reade

Cliënten in behandeling bij Reade mogen tijdens kantooruren parkeren tegen een gereduceerd tarief. Zij kunnen zich bij binnenkomst zoals gebruikelijk bij de receptie melden, zodat de aanwezigheid wordt geregistreerd en de inrijdkaart gevalideerd wordt voor het reductietarief.

Invalidenparkeerplaatsen

  • Binnen de parkeergarage zijn er 4 invalidenparkeerplaatsen. Hiervoor geldt hetzelfde parkeertarief.
  • Ook zijn er twee invalidenparkeerplaatsen voor de hoofdingang aan de straat. Deze zijn te gebruiken als je een invalidenparkeerkaart hebt.

Houd er rekening mee dat er soms geen vrije parkeervakken beschikbaar zijn.

Bezoekuren kliniek zijn

  • van maandag t/m vrijdag van 14:00 uur tot 21:00 uur.
  • op zaterdag en zondag is de kliniek te bezoeken van 12:00 tot 21:00 uur.

Locatie Overtoom:

• Openbare ruimte (centrale hal) van locatie Overtoom is dagelijks geopend van 10.00 tot 21.45 uur.

• Bezoekuren kliniek zijn van maandag t/m vrijdag van 14:00 uur tot 21:00 uur. Op zaterdag en zondag is de kliniek te bezoeken van 12:00 tot 21:00 uur.

• Restaurant is elke dag geopend van 09:00 tot 16:00 uur. Van 11:30 tot 14:00 uur is er een uitgebreid lunchassortiment, de overige uren is er een beperkt assortiment beschikbaar.

• Koffie- en thee bar Boon & Blad is maandag tot en met donderdag open van 09.00 tot 21.00 uur en vrijdag, zaterdag en zondag van 10.00 - 18.00 uur.

Voor de beide hoofdlocaties geldt dat honden niet zijn toegestaan, tenzij het een hulphond of blindengeleidehond is.

Contact en openingstijden

Tijdens kantooruren (08.30 – 17.00 uur)

Wanneer je een medisch spoedgeval hebt en dezelfde dag (telefonisch) contact wilt hebben met de arts of zijn/haar vervanger, bel dan met de Afdeling Klantenservice T (020) 242 1000


Cliënten van de dagbehandeling

Dagbehandeling is op dinsdag, woensdag en donderdag telefonisch bereikbaar op T (020) 242 17 00.
Op maandag en vrijdag stuur je een mail naar dagbehandeling@reade.nl of bellen naar afdeling Klantenservice via 020 - 242 1000.


Contactgegevens buiten kantooruren of in het weekend

• Jouw huisarts of

• Dienstdoende reumatoloog van VUmc: T. (020) 4444 444 of

• Dienstdoende orthopeed/neuroloog Slotervaartziekenhuis: T. (020) 5129 333

locatie Dr. Jan van Breemenstraat

• Openbare ruimte (centrale hal) van locatie Dr. Jan van Breemenstraat is geopend van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17:00 uur.

• Afdeling radiologie is dagelijks geopend van 08:30 tot 16:30 uur.

• Laboratorium is geopend van 08:00 tot 16:15 uur.

• Afdeling dagbehandeling is geopend van 08:30 tot 16:30 uur op dinsdag, woensdag en donderdag.

• Apotheek Reade is dagelijks geopend van 08:30 tot 17:00 uur.

Koffie- en theebar Boon & Blad is elke dag geopend van 09:00 tot 15:30 uur.

Locatie Overtoom:

• Openbare ruimte (centrale hal) van locatie Overtoom is dagelijks geopend van 10.00 tot 21.45 uur.

• Bezoekuren kliniek zijn van maandag t/m vrijdag van 14:00 uur tot 21:00 uur. Op zaterdag en zondag is de kliniek te bezoeken van 12:00 tot 21:00 uur.

• Restaurant is elke dag geopend van 09:00 tot 16:00 uur. Van 11:30 tot 14:00 uur is er een uitgebreid lunchassortiment, de overige uren is er een beperkt assortiment beschikbaar.

• Koffie- en thee bar Boon & Blad is maandag tot en met donderdag open van 09.00 tot 21.00 uur en vrijdag, zaterdag en zondag van 10.00 - 18.00 uur.

Hoofdlocaties Reade

Het sportcentrum van Reade op locatie Jan van Breemenstraat is overgenomen door Revalideerthuis. Vragen over Revalideerthuis? Of wil je je aanmelden? Dat kan per

• telefoon via 0615663823 of

• mail via info@revalideerthuis.nl

Reade heeft een beperkt aantal plekken beschikbaar op een besloten parkeerterrein. Dit terrein is gevestigd aan de noordzijde van het gebouw (zie afbeelding). Let op: op vrijdag 9 en maandag 19 september is een deel van het parkeerterrein afgesloten i.v.m. werkzaamheden. Toegang tot het gebouw is enkel mogelijk via de bekende hoofdingang. Parkeren met een gehandicaptenparkeerkaart kan naast de sporthal op de daarvoor aangewezen plekken.

Gereduceerd parkeertarief voor cliënten
Reade is in staat om een gereduceerd parkeertarief te bieden aan haar cliënten. Dit tarief geldt alleen op het besloten terrein. In plaats van het geldende parkeertarief van € 4,50 betaal je op het terrein van Reade € 0,75 per halfuur. Betalen is alleen mogelijk met je bankpas via de in- en uitrijdautomaat die op het parkeerterrein gevestigd is.

Zo werkt het:

  • Slagbomen openen door jouw bankpas in de automaat te stoppen.
  • Met uitrijden gebruik je dezelfde bankpas.
  • Parkeertarief is € 0,75 per halfuur / € 1,50 euro per uur.


Parkeren


locatie Dr. Jan van Breemenstraat

• Openbare ruimte (centrale hal) van locatie Dr. Jan van Breemenstraat is geopend van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17:00 uur.

• Afdeling radiologie is dagelijks geopend van 08:30 tot 16:30 uur.

• Laboratorium is geopend van 08:00 tot 16:15 uur.

• Afdeling dagbehandeling is geopend van 08:30 tot 16:30 uur op dinsdag, woensdag en donderdag.

• Apotheek Reade is dagelijks geopend van 08:30 tot 17:00 uur.

Koffie- en theebar Boon & Blad is elke dag geopend van 09:00 tot 15:30 uur.

Voor de beide hoofdlocaties geldt dat honden niet zijn toegestaan, tenzij het een hulphond of blindengeleidehond is.

MijnReade

Probeer eerst de browser of app volledig af te sluiten, om vervolgens de vragenlijst opnieuw te openen. Mocht dit niet werken, kunt je contact opnemen met de servicedesk van Brightfish: servicedesk@brightfish.nl. Geef ons dan zo veel mogelijk informatie van de situatie, indien mogelijk met screenshot, je patiëntnummer en de melding dat je onder behandeling bent bij Reade.

Inloggen gaat met jouw DigiD via https://www.mijnreade.nl. Daarnaast heb je een sms-functie nodig. Hiervoor moet je telefoonnummer verbonden zijn aan jouw DigiD. Deze extra stap is een controle. Zodat we zeker weten dat we echt met jou te maken hebben. Zo beschermen we jouw persoonlijke gegevens. Een voordeel van deze extra stap is dat met sms-functie het inloggen vaak soepeler verloopt.

  • In dit scherm klik je op de knop ‘Inloggen met DigiD ‘.
  • Daarna klik je op het zwarte logo van DigiD om in te loggen.
  • Je zit nu in de DigiD omgeving.
  • Kies de inlogmethode:
  1. Kies voor inloggen met SMS. Of
  2. voor inloggen met de DigiD app.


Heb je geen mobiele telefoon? Een SMS kan ook als een gesproken bericht verstuurd worden naar de vaste telefoon.

  • Vul jouw DigiD gebruikersnaam in en log in met jouw wachtwoord.
  • Vul daarna de ontvangen SMS-code in of scan de QR-code met de DigiD app.
  • Je hebt nu toegang tot MijnReade


Vragen over inloggen met DigiD? Kijk op http://www.digid.nl

Je kunt je afspraak verzetten via de klantenservice.

Je kunt inloggen met de gegevens die je hebt gekregen in de registratiemail. Heb je deze registratiemail niet ontvangen? Kijk dan in de spambox van jouw e-mail. Mogelijk is de mail daar terecht gekomen. Als blijkt dat je de registratiemail niet ontvangen hebt, neem dan contact op met de Klantenservice.

Druk op inloggen en je ontvangt per SMS een inlogcode (token). Deze code kun je in het volgende scherm invoeren en versturen.

De dubbele verificatie (gebruikersnaam-wachtwoord én SMS-code) is noodzakelijk bij het opstarten van de app één keer in de 28 dagen. Daaropvolgende keren kan je inloggen via de combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord. Tenzij jezelf in het profiel uitlogt. Dan moet er opnieuw een dubbele verificatie uitgevoerd worden.

Ga naar het Profielscherm en tik op ‘Wijzig uw wachtwoord’. Vul vervolgens tweemaal hetzelfde wachtwoord in. Kies een wachtwoord wat voor jou makkelijk te onthouden is. Hoe meer tekens, des te veiliger en maak gebruik van cijfers, hoofdletters en speciale tekens. Tik als je klaar bent op ‘Bevestigen’.

Via MijnReade
De cliënten van de polikliniek reumatologie kunnen dit via de functionaliteit ‘online aanvragen van herhaalrecepten’ in MijnReade.
Recepten die eerder door de reumatoloog zijn voorgeschreven kunnen nu 24 uur per dag, 7 dagen per week digitaal aangevraagd worden via cliëntenportaal mijnReade.nl. Met deze gratis herhaalservice is het aanvragen van een recept sneller en gemakkelijker.

Overige manieren zijn:

  • per telefoon 020-2421000 of
  • per e-mail via klantenservice@reade.nl

Elke keer als je inlogt, slaan we dit op. We doen dit alleen om te meten hoe vaak mensen MijnReade gebruiken. De gegevens die je invoert, komen in het digitale cliëntendossier.

Geheimhoudingsplicht
Al onze medewerkers hebben wettelijk de plicht jouw persoonsgegevens geheim te houden. Jouw (huis)arts mag jouw gegevens zien. Ook de zorgmedewerkers die direct bij jouw behandeling betrokken zijn, mogen deze gegevens zien. Alleen met jouw schriftelijke toestemming mag informatie over jou gegeven worden aan anderen. In ons ‘Privacyreglement’ staat omschreven hoe wij omgaan met jouw gegevens.

Heb je vragen? Of wil je de uitgebreide ‘Regeling Medisch dossier’ en het ‘Privacyreglement’ van Reade hebben? Dan kun je dit vragen aan het medisch secretariaat van het gebouw waar jij behandeld wordt.

Wij gaan op een veilige manier met jouw digitale gegevens om, volgens de wet ‘Algemene Verordening Gegevensbescherming’ (AVG). Je kunt ook zelf iets doen aan een veilig gebruik van MijnReade:

• Klik op ‘uitloggen’ als je MijnReade niet meer gebruikt. Sluit daarna het internetprogramma.

• Ga netjes en bewust om met printjes die je maakt van jouw gegevens.

• Jouw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord zijn echt persoonlijk. Bewaar deze daarom op een veilige plek.

• Sla jouw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord niet op in je computer. Ook al stellen veel computerprogramma’s dit voor. Dit betekent namelijk dat iedereen die toegang heeft tot jouw computer, ook jouw inlognaam en wachtwoord kan vinden.

• Gebruik je draadloos internet? Zorg er dan voor dat je jouw internetmodem of router beveiligt met encryptie (extra beveiligd door een versleuteling). Dan kan niet iedereen verbinding met jouw internet maken. In de handleiding van jouw apparaat staat hoe je dit kunt doen.

Alle mensen die client bij een Reade zijn (geweest), kunnen inloggen in MijnReade.

Als je het wachtwoord vergeten bent moet je je opnieuw identificeren bij de Klantenservice van Reade (020 242 1000). Reade kan dan een wachtwoord-reset voor je aanvragen.

Onder de knop ‘Laboratorium’ vind je de uitslagen van het bloed- en urineonderzoek. De arts bespreekt persoonlijk met je door wat deze uitslagen betekenen.

Let op: de uitslagen van het laboratoriumonderzoek worden 3 werkdagen na de verwerkingsdatum van het lab getoond. Zodat de arts deze – als dit nodig is - eerst via de telefoon kan uitleggen. Meer informatie over de betekenis van laboratoriumuitslagen lees je op ‘www.uwbloedserieus.nl’.

De meest voorkomende problemen zijn:

  • Je hebt wel een DigiD, maar nog geen sms-functie.
    Op de website http://www.digid.nl kan je jouw DigiD-gegevens bekijken en uitbreiden.
  • Je wil de gegevens van jouw partner of kind opvragen met je eigen DigiD.
    Dat kan niet. Je kan alleen inloggen met de DigiD van de persoon die cliënt is bij Reade.

• Het kan zijn dat e-mails verstuurd MijnReade naar een verkeerd e-mailadres gaan. Controleer in MijnReade of je het goede e-mailadres hebt ingevuld. Je kan het e-mailadres aanpassen onder de tab ‘Persoonsgegevens’.

• Een andere mogelijkheid is dat de e-mail in de ‘spam’- folder is gekomen.

• Ben je jouw gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? Is je DigiD niet meer geldig? Vraag dan opnieuw je DigiD aan.

• Meer informatie over DigiD lees je op de website www.digid.nl.

Om MijnReade goed te laten werken, is er regelmatig onderhoud nodig. Dit is niet altijd op voorhand bekend.

Wij adviseren je om het op een later moment nogmaals te proberen.

Je kan alleen inloggen met de DigiD van diegene die bij Reade in behandeling is (geweest).

Wil je een vragenlijst voor de cliënt bij Reade invullen? Dan kan dat alleen als je inlogt met de DigiD van die cliënt.

Ja dat kan aangevraagd worden. Dit kan enkele weken in beslag nemen.
Vraag een digitaal kopie van uw medisch dossier aan.

MijnReade werkt op alle computers, tablets en mobiele telefoons. MijnReade werkt goed op:

• Internet Explorer,

• Mozilla Firefox,

• Google Chrome,

• Apple Safari en

• Android Browser.


Verder heb je nodig:

• het programma ‘Acrobat reader’ om pdf-bijlagen te openen

MijnReade is voor iedereen die cliënt is, of was bij Reade. En als je nog nooit bij Reade behandeld bent geweest, kan je je hier alvast registreren. Jouw registratie wordt pas actief nadat je je identificeert aan de balie.

Je kunt inloggen met de gegevens die je hebt gekregen in de registratiemail. Heb je deze registratiemail niet ontvangen? Kijk dan in de spambox van jouw e-mail. Mogelijk is de mail daar terecht gekomen. Als blijkt dat je de registratiemail niet ontvangen hebt, neem dan contact op met de Klantenservice.

Meer informatie over het geneesmiddel voor jouw behandeling vind je online via:

www.apotheek.nl (geschreven informatie over uw geneesmiddel)
www.kijksluiter.nl (filmpjes over jouw geneesmiddel)
https://reumanederland.nl/them...

Om de oorzaak van jouw klachten zo goed mogelijk te kunnen ontdekken, is het noodzakelijk dat je de vragenlijsten invult. De arts zal deze vragenlijsten met je bespreken.

Als je langer dan 15 minuten niet iets hebt gedaan op MijnReade dan word je automatisch uitgelogd. Dit is voor de veiligheid en bescherming van jouw persoonlijke gegevens.

In MijnReade kun je vinden wanneer je afspraak is.

Je kan gebruik maken van MijnReade als:

  • Je als cliënt ingeschreven bent bij Reade
  • Er identificatie heeft plaatsgevonden op basis van een geldig legitimatiebewijs
  • Er verificatie heeft plaatsgevonden op basis van jouw BSN-nummer
  • Je een computer, tablet of mobiele telefoon hebt die verbinding heeft met internet,
  • Je in het bezit bent van een DigiD met extra controle via sms of de DigiD app,
  • Jouw mobiele telefoon, die verbonden is aan jouw DigiD, bij je hebt.

Heb je geen mobiele telefoon? Een sms kan ook in een gesproken bericht ontvangen worden op een vaste telefoon.

MijnReade is een website met een DigiD beveiliging voor mensen die bij Reade behandeld worden of in behandeling zijn geweest. We noemen dit een cliëntenportaal. Hier vind je jouw persoonlijke gegevens die bekend zijn bij Reade. Op een veilige en simpele manier pas je jouw eigen gegevens aan. In MijnReade kan je ook afspraken bekijken en jouw medisch dossier inzien. Waaronder jouw diagnose, medicijnen en uitslagen van onderzoeken.

Daarnaast kan je vragenlijsten invullen als die voor je klaarstaan. En van een aantal medicijnen kan je een herhaalrecept aanvragen.

Opleiding & Stage

Reade is erkend als opleidingsinstelling voor Reumatologen, Revalidatieartsen en Verpleegkundigen niveau 4 en 5. Naast opleidingsplaatsen voor de specialisatie tot reumatoloog of revalidatiearts, hebben wij plaatsen beschikbaar voor artsen niet in opleiding tot specialist. Studenten Geneeskunde kunnen bij ons terecht voor hun verplichte verpleeghulpstage en (junior) co-schap.

Tevens spelen wij een belangrijke rol bij de opleiding van huisartsen en bij de nascholing van revalidatieartsen en reumatologen.

Wij bieden ook stageplaatsen aan studenten van diverse opleidingen, zowel zorg als niet-zorggerelateerde. Kijk op de pagina werken bij Reade voor meer informatie.

Wat betekent dit voor cliënten?

Het kan zijn dat een cliënt een afspraak heeft bij een coassistent, arts in opleiding of een physician assistant omdat Reade een opleidingsinstituut is. Coassistenten (in opleiding tot arts), artsen in opleiding tot specialist en physician assistants worden opgeleid en zijn werkzaam bij Reade. Een physician assistant neemt zelfstandig bepaalde taken over van de revalidatiearts. Alle coassistenten, artsen in opleiding en physician assistants werken onder eindverantwoordelijkheid van een revalidatiearts of reumatoloog.

Reade is erkend als opleidingsinstelling voor Reumatologen, Revalidatieartsen en Verpleegkundigen niveau 4 en 5. Naast opleidingsplaatsen voor de specialisatie tot reumatoloog of revalidatiearts, hebben wij plaatsen beschikbaar voor artsen niet in opleiding tot specialist. Studenten Geneeskunde kunnen bij ons terecht voor hun verplichte verpleeghulpstage en (junior) coschap.

Tevens spelen wij een belangrijke rol bij de opleiding van huisartsen en bij de nascholing van revalidatieartsen en reumatologen.

Wij bieden ook stageplaatsen aan studenten van diverse opleidingen, zowel zorg- als niet-zorg gerelateerde. Kijk op de pagina werken bij Reade voor meer informatie.

Reade Academy is hét kennis -en opleidingsinstituut van Reade waar professionals zich kunnen bijscholen op het gebied van revalidatiegeneeskunde en specialistische reumatologie. Reade Academy biedt praktische cursussen en trainingen en organiseert regelmatig interessante symposia en masterclasses.

Radiologie

• Beelden kunnen bij de radiologie afdeling opgehaald worden. Laat hiervoor jouw legitimatiebewijs zien. De beelden worden op een cd-rom meegegeven.

• Aanvragen kan ook via radiologie@reade.nl. Voeg dan dit formulier ingevuld en ondertekend toe aan de e-mail.

Ja dat kan aangevraagd worden. Dit kan enkele weken in beslag nemen.
Vraag een digitaal kopie van uw medisch dossier aan.

locatie Dr. Jan van Breemenstraat

• Openbare ruimte (centrale hal) van locatie Dr. Jan van Breemenstraat is geopend van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17:00 uur.

• Afdeling radiologie is dagelijks geopend van 08:30 tot 16:30 uur.

• Laboratorium is geopend van 08:00 tot 16:15 uur.

• Afdeling dagbehandeling is geopend van 08:30 tot 16:30 uur op dinsdag, woensdag en donderdag.

• Apotheek Reade is dagelijks geopend van 08:30 tot 17:00 uur.

Koffie- en theebar Boon & Blad is elke dag geopend van 09:00 tot 15:30 uur.

ReadeMijnGezondheidApp

Probeer eerst de browser of app volledig af te sluiten, om vervolgens de vragenlijst opnieuw te openen. Mocht dit niet werken, kunt je contact opnemen met de servicedesk van Brightfish: servicedesk@brightfish.nl. Geef ons dan zo veel mogelijk informatie van de situatie, indien mogelijk met screenshot, je patiëntnummer en de melding dat je onder behandeling bent bij Reade.

Je kunt inloggen met de gegevens die je hebt gekregen in de registratiemail. Heb je deze registratiemail niet ontvangen? Kijk dan in de spambox van jouw e-mail. Mogelijk is de mail daar terecht gekomen. Als blijkt dat je de registratiemail niet ontvangen hebt, neem dan contact op met de Klantenservice.

Als je het wachtwoord vergeten bent moet je je opnieuw identificeren bij de Klantenservice van Reade (020 242 1000). Reade kan dan een wachtwoord-reset voor je aanvragen.

Het kan zijn dat er een nieuwe software update klaar staat in de App Store of Google Play Store.

Voer de software-update uit en controleer of je nu wel de app kunt openen (je kunt dit ook automatisch instellen). Als het dan nog niet lukt om de app te openen, neem dan contact op met de Klantenservice van Reade (bereikbaar via 020 242 1000).

Lees hieronder hoe je je apps handmatig of automatisch kan bijwerken.

Apps handmatig bijwerken op een iPhone, iPad of iPod touch

Werk apps handmatig bij op je iOS- of iPadOS-apparaat. https://support.apple.com/nl-n...

Opmerking: Voor sommige apps moeten nieuwe rechten worden verleend wanneer ze zijn geüpdatet. Er wordt een melding weergegeven waarin je de nieuwe rechten moet accepteren.

Tip: In bepaalde gevallen moet je je apparaat opnieuw opstarten om een app te updaten.

Het kan zijn dat de software op jouw telefoon te oud is. Apple en Android ontwikkelen continu door. Dit maakt het lastig voor ons om de ondergrens op papier te zetten. Over het algemeen kunnen wij zeggen dat de laatste versie van iOS of Android en de versie ervoor de app zullen ondersteunen.

Als je kiest voor pushberichten, ben je steeds op de hoogte van nieuwe vragenlijsten en krijg je een herinnering als je er eentje bent vergeten in te vullen. Wanneer je de app voor het eerst opent, vraagt de app automatisch toestemming om pushberichten te mogen versturen. Een andere mogelijkheid is om het ontvangen van pushberichten te activeren door in het profielscherm de optie voor het ontvangen van pushberichten op aan te zetten.

Het gebruik van de app is gratis en te downloaden op uw iPhone of op uw Android smartphone. Je ontvangt per mail een unieke inlogcode via jouw behandelaar of arts waarmee je toegang krijgt tot de app.

Om de oorzaak van jouw klachten zo goed mogelijk te kunnen ontdekken, is het noodzakelijk dat je de vragenlijsten invult. De arts zal deze vragenlijsten met je bespreken.

Vergoedingen

De behandeling van jouw zorgvraag, bij een van de specialismen van Reade valt onder de categorie medisch specialistische zorg. Dat heeft in principe altijd gevolgen voor jouw eigen risico, tenzij je in dat kalenderjaar al zorg hebt afgenomen die volledig ten laste is gegaan van jouw eigen risico. De zorgverzekeraar houdt het eigen risico bij. Iedere verzekerde heeft een wettelijk verplicht minimaal eigen risico.

Alle cliënten die voor een diagnose of ziekenhuisbehandeling naar Reade komen hebben een verwijzing nodig. Voor een bezoek aan onze polikliniek heb je dus ook een verwijzing nodig. Zonder deze verwijzing is er namelijk geen sprake van zorg in het kader van de basisverzekering. Dit betekent dat de factuur door Reade niet aan jouw zorgverzekeraar kan worden gestuurd. Jij bent dan zelf verantwoordelijk voor de betaling van deze factuur.

Indien je een buitenlandse zorgverzekeraar hebt, dan heeft deze geen afspraken met Reade gemaakt. In dat geval en wanneer je niet verzekerd bent, gelden de tarieven zoals opgenomen in de standaardprijslijst met passantentarieven van Reade:

Ben je woonachtig en/of verzekerd in het buitenland dan kun je in aanmerking komen voor een vergoeding van de behandeling in Reade. Hieraan zijn wel voorwaarden verbonden. Wij adviseren je hierover ruim vóór jouw vertrek naar Nederland contact op te nemen met jouw zorgverzekeraar. Het is van belang dat de hiervoor noodzakelijke formulieren in het bezit van Reade zijn voordat je de instelling voor de eerste keer bezoekt.

Meer informatie over jouw zorgkosten kun je óók vinden op de website www.dezorgnota.nl, deze website is een gezamenlijk initiatief van ziekenhuizen en zorgverzekeraars om je zo goed mogelijk te informeren over jouw zorgkosten. De site geeft antwoord op mogelijke vragen die je hebt over jouw zorgnota of geeft aan waar je met welke vraag terecht kunt.

Als je nog andere vragen heeft over de kosten en vergoedingen van uw behandeling, neem dan contact op met

  • jouw zorgverzekeraar of
  • de afdeling Debiteuren van Reade.

Jouw verzekeraar kan aangeven of de behandeling wordt vergoed en de vragen beantwoorden die betrekking hebben op jouw polisvoorwaarden.

Mocht je nog specifieke vragen hebben voor Reade over dit onderwerp, dan kan je contact opnemen met de
afdeling Debiteuren
T (020) 242 1000 of
E debiteuren@reade.nl.

De uitgevoerde handelingen (of verrichtingen) tijdens de behandeling worden niet apart in rekening gebracht, maar zijn onderdeel van een gemiddeld tarief dat landelijk wordt vastgesteld in de diagnose-behandel-combinatie (DBC) systematiek. Het kan voorkomen dat jouw specifieke behandeling minder handelingen of verrichtingen bevat dan gemiddeld. In dat geval wordt, als gevolg van de DBC systematiek, toch het volledige tarief in rekening gebracht, omdat er sprake is van een gemiddeld tarief. Omgekeerd kan het ook voorkomen dat je meer dan het gemiddeld aantal handelingen ontvangt, ook dan wordt het volledige gemiddelde tarief in rekening gebracht. Zie voor meer informatie deze pagina over de DBC systematiek.

Meer informatie over tarieven en vergoedingen
Mocht je toch nog vragen hebben over de kosten van jouw behandeling, dan kun je contact opnemen met de afdeling Financiën.
T (020) 242 1000
E debiteuren@reade.nl

Het is mogelijk dat je voor jouw behandeling meer dan 1 rekening ontvangt. Dit komt door het toepassen van landelijke regels op de behandelperiode. Dit heeft soms tot gevolg dat jouw behandeling wordt opgeknipt in meerdere declaraties (zgn. declaratieperiodes). Indien dit opknippen in 2 declaratieperiodes over de jaarwisseling plaatsvindt, kan het gevolgen hebben voor jouw eigen risico.

Hieronder vind je een overzicht van de zorgverzekeraars waarmee Reade afspraken heeft gemaakt. Staat jouw zorgverzekeraar hier niet bij, neem dan contact op met je zorgverzekeraar of met Reade.

  • Zilveren Kruis
  • Zilveren Kruis Zorgverzekeringen
  • Aevitae (Avéro Achmea)
  • De Friesland zorgverzekeraar
  • FBTO Zorgverzekeringen
  • IAK Verzekeringen (Avéro Achmea)
  • Interpolis
  • Pro life
  • ASR
  • ASR Ziektekosten
  • De Amersfoortse
  • Ditzo
  • Caresco
  • Caresco
  • Promovendum
  • Besured
  • National Academic
  • CZ
  • Just CZ
  • OHRA
  • Nationale Nederlanden
  • CZ Zorgverzekeringen
  • Menzis
  • Anderzorg
  • Menzis Zorgverzerzekeraars
  • HEMA
  • VRZ (voorheen Multizorg)
  • AZVZ
  • HollandZorg
  • ONVZ Ziektekostenverzekeraar
  • PNOzorg
  • Salland Zorgverzekeringen
  • VvAA
  • ZorgDirect
  • Zorg en Zekerheid
  • UVIT (VGZ)
  • Bewuzt
  • IZZ
  • IZA
  • Stichting Ziektekostenverzekering Krijgsmacht
  • Univé
  • VGZ Zorgverzekeraars
  • UMC
  • Zekur
  • DSW
  • Stad Holland
  • InTwente zorgverzekeraar
  • DSW

Sinds 1 juni 2014 zijn alle ziekenhuizen verplicht om naast de DBC gegevens ook een deel van de individuele behandelgegevens (verrichtingen) van elke cliënt op de nota te specificeren. Bij jouw zorgverzekeraar kan je deze nota’s inzien.

DBC zorgproduct
De zorg die Reade levert valt onder de medisch specialistische zorg. Deze zorg valt onder de basisverzekering. Reade brengt de kosten voor een ziekenhuisbehandeling in rekening aan de hand van administratieve codes, de zogenaamde DBC zorgproducten. Een DBC zorgproduct wordt opgebouwd uit de diagnose en de behandelingen en onderzoeken die worden uitgevoerd. In Nederland zijn er ongeveer 4.400 verschillende DBC zorgproducten. Binnen Reade worden hiervan circa 140 gebruikt.

Registratie van zorgproducten en verrichtingen
De zorg die je ontvangt wordt administratief vastgelegd in jouw patiëntendossier. De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) heeft landelijke regels opgesteld die bepalen wanneer Reade een zorgtraject mag openen. Ook het sluiten van deze trajecten is landelijk vastgesteld ('sluitregels'). Hierdoor bestaan zorgtrajecten uit meerdere subtrajecten (dbc’s). Een dbc mag vanaf 2015 maximaal 120 dagen duren, maar bijvoorbeeld bij een opname of bepaalde specifieke behandeling kan dit ook korter zijn. Bij het specialisme Revalidatie wordt een dbc bijvoorbeeld ook afgesloten als er 42 dagen geen directe of indirecte tijd besteed is. Indirecte tijd is de tijd die aan patiëntgebonden rapportage en overleg besteed wordt. Omdat er enige vertraging zit in de verwerking van de afspraken is het niet altijd van te voren aan te geven wat de afsluitdatum van een dbc zal zijn. Door deze sluitregels kunnen bij één zorgvraag (klacht) dus meerdere dbc’s worden vastgelegd, die los van elkaar in rekening worden gebracht. Dit betekent dus dat je in veel gevallen meerdere rekeningen van ons ontvangt, in plaats van één. Uiteraard zijn de bedragen die in rekening worden gebracht hierop afgestemd. Dit gebeurt in overleg met jouw zorgverzekeraar. Als je bij Reade voor meerdere zorgvragen bij verschillende specialismes wordt behandeld, wordt voor elke zorgvraag een nieuwe diagnose gesteld en een nieuwe zorgvraag vastgesteld in jouw dossier, volgens de landelijke richtlijnen.

Effect landelijke sluitregels op uw eigen risico
Het jaar van de startdatum van jouw dbc bepaalt voor welk jaar jouw eigen risico wordt aangesproken. Door deze landelijke sluitregels kan het dus zijn dat de begindata van jouw opeenvolgende dbc’s (voor dezelfde zorgvraag) in verschillende kalenderjaren vallen. In dat geval wordt ook jouw eigen risico van meerdere jaren aangesproken. Reade maakt jaarlijks met zorgverzekeraars afspraken over de prijzen van alle DBC zorgproducten. Voor revalidatiebehandelingen gelden hierbij wettelijke maximumtarieven.

Rekening
In de meeste gevallen worden de kosten voor een behandeling rechtstreeks bij jouw zorgverzekeraar in rekening gebracht. Indien dit niet het geval is krijg je de rekening voor jouw behandeling van Reade en dien je deze zelf bij jouw zorgverzekeraar te declareren. De prijs voor een DBC zorgproduct is gebaseerd op een gemiddelde van de kosten die voor dit zorgproduct worden gemaakt. Dit betekent dat de werkelijke kosten van jouw behandeling kunnen afwijken van de gemiddelde kosten. Naast de DBC zorgproducten zijn er zogenaamde overige zorgproducten. Deze producten worden apart in rekening gebracht. Het betreft hier bijvoorbeeld dure geneesmiddelen.

Let op: zodra een telefonisch contact met de reumatoloog een regulier consult vervangt wordt dit per 1 januari 2018 in rekening gebracht door jouw zorgverzekeraar. Reade volgt hierin NZa. Neem bij vragen over deze wijziging contact op met de afdeling Klantenservice of bel naar 020 - 242 10 00.

Verschillende locaties
De kosten voor een behandeling zijn binnen Reade niet locatiegebonden. Dat betekent dat voor een behandeling onafhankelijk van de locatie een zelfde tarief in rekening wordt gebracht.

Van röntgenfoto tot rekening
De NZa heeft de route van ziekenhuisbezoek tot rekening in beeld gebracht. In de onderstaande animatiefilm legt de NZa uit hoe declaraties in ziekenhuizen werken: wat registreren artsen? En hoe wordt dat uiteindelijk een rekening? Zie Van röntgenfoto tot rekening van de Nederlandse Zorgautoriteit op Vimeo.

De kosten voor een behandeling zijn vooraf niet precies te bepalen. De prijs die in rekening wordt gebracht, is namelijk grotendeels afhankelijk van vijf factoren:

  1. Hoe vaak kom je voor consult bij de arts op de polikliniek?
  2. Welke onderzoeken worden gedaan? (bijvoorbeeld foto’s, echo, scan, bloedonderzoek)
  3. Wat is de diagnose die wordt gesteld?
  4. Welke zorg en handelingen worden geleverd? (bijvoorbeeld opname, dagbehandeling of een behandeling door o.a. een fysiotherapeut, ergotherapeut, psycholoog of revalidatiearts)
  5. Bij welke zorgverzekeraar ben je verzekerd?

De prijs kan verschillen per zorgverzekeraar en is afhankelijk van de onderhandelingen tussen de verzekeraar en het ziekenhuis. Ben je niet verzekerd, dan gelden zogenoemde passantentarieven.

Reade levert alleen verzekerde medisch specialistische zorg die valt in de basisverzekering. Een belangrijke voorwaarde daarbij is dat je een verwijsbrief hebt, van bijvoorbeeld je huisarts of specialist. Wanneer de zorg die wij leveren in zijn algemeenheid niet verzekerd is, dan geven wij dat uitdrukkelijk vooraf aan. Als je niet verzekerd bent kan je dat van tevoren bij de inschrijving aangeven. Je moet de kosten van jouw behandeling dan vooraf zelf betalen, of je zorgt voor een garantieverklaring.

Videoconsult

Schrijf ze van tevoren op zodat je die niet vergeet te stellen. We wensen je een goed gesprek!

Download en print deze korte beschrijving.

Voorbereiding

  • Download de (gratis) Microsoft Teams app
  • Zoek een rustige ruimte met voldoende privacy
  • Zorg dat je 10 minuten voor je afspraak inlogt

Log vervolgens in op MijnReade >>

Ga naar ‘Afspraken’ en klik bij de afspraak videoconsult op ‘Aanwezigheid melden’.

Hierna verschijnt de knop ‘ Start videoconsult’ en de Microsoft Teams app wordt automatisch geopend.

Controleer of je camera en microfoon aanstaan en klik op ‘Nu deelnemen’.

Je bent nu in de virtuele wachtkamer. Wacht hier rustig af tot je wordt toegelaten tot het gesprek met de zorgverlener.
Het kan voorkomen dat de afspraak voor je een beetje uitloopt.

  • Computer, tablet of telefoon met camera en microfoon
  • Internetverbinding
  • Microsoft Teams app (gratis)
  • DigiD. Lees meer
  • Videoconsult / beeldbel afspraak

Wetenschappelijk onderzoek

Jouw arts kan vragen of je mee wilt werken aan een wetenschappelijk onderzoek. Dit gaat meestal om het invullen van een vragenlijst, het (anoniem) verzamelen van medische gegevens of het vergelijken van twee (medische (medicamenteuze) behandelingen. Het onderzoek geeft vaak geen direct voordeel voor jezelf. Het voordeel is er voornamelijk om de zorg voor toekomstige cliënten te verbeteren.

Door wetenschappelijk onderzoek verbetert de zorg, en de kennis en kunde van artsen en verpleegkundigen. Wetenschappelijk onderzoek zorgt ervoor dat behandelingen geëvalueerd en geoptimaliseerd worden.

Reade werkt intensief samen met VUmc en AMC. Ook zijn er samenwerkingsverbanden met o.a. Faculteit Bewegingswetenschappen van VU Amsterdam en Stichting Sanquin.

Het ARC is de samenwerking tussen AMC, Reade en VUMC waar reumatologisch onderzoek en onderwijs, van deze drie organisaties, onder één noemer wordt gebracht.

Reuma-onderzoekers van AMC, Reade en VUmc bundelen hun krachten in het Amsterdam Rheumatology & immunology Center. Binnen het ARC werken ruim 150 onderzoekers aan de opsporing en behandeling van reumatische en immunologische aandoeningen.

Het grote voordeel van deze samenwerking is dat de concentratie van onderzoekers zal leiden tot innovaties in de behandeling van deze ziekten. De onderzoekers werken samen aan de behandelingen van de toekomst.

Overig

Klantenservice

Heb je een vraag over Reade? Onze klantenservice helpt je verder.

Tips voor de website?