PGO op scherm

Persoonlijke Gezondheidsomgeving

Bij ons kun je al enige tijd gebruikmaken van het cliëntportaal MijnReade. Hiermee heb je toegang tot je medisch dossier bij Reade en kun je je bijvoorbeeld goed voorbereiden op een afspraak. Maar wat als je te maken hebt met meerdere zorginstellingen?

Zoals een ziekenhuis, apotheek en huisarts die allemaal gegevens bijhouden? Dan staan jouw gegevens verspreid bij al die verschillende zorgverleners.

Bij Reade (en andere instellingen in de medisch specialistische zorg) kun je de volgende gegevens ophalen en verzamelen in je PGO:

  • Basisgegevensset Zorg (BgZ), waaronder labuitslagen
  • Documenten bestaande uit:
    Brieven (zoals verwijsbrieven van artsen)
    Radiologieverslagen (zonder beelden)

Dat zie je in deze video van 2 minuten.

Let op: je haalt dus zelf elke keer de meest recente gegevens op bij de diverse zorginstellingen, dat gebeurt NIET automatisch.
Jij en je zorgverlener willen natuurlijk de meest actuele gegevens. Dus heb je net ergens een onderzoek of consult gehad? Haal dan daarna de nieuwste gegevens op via je PGO.

Bij ziekenhuizen, klinieken en revalidatiecentra kun je Basisgegevensset Zorg, correspondentie en radiologieverslagen ophalen.
En bij onderstaande zorginstanties kun je de volgende gegevens ophalen via een PGO:

  • GGZ: Basisgegevensset Zorg
  • Huisartsen: Huisartsengegevens, (e-)afspraak en zelfmetingen huisarts
  • Geboortezorg: Basisgegevensset Zorg en labuitslagen

Het gebruik van een PGO kan verschillende vragen oproepen. Soms zijn dit vragen voor de zorgverlener, maar vaak ook niet. Waar stel je welke vraag? Hier een overzicht:

Jouw zorgverlener bij Reade -Bij een inhoudelijke vraag over je medische gegevens.
Bijvoorbeeld als je je zorgen maakt over de uitslag van je bloedonderzoek of als je niet snapt wat de arts heeft opgeschreven. Schrijf het op en stel je vraag bij je eerstvolgende afspraak.

DigiHulplijn - Bij praktische vragen over het gebruik van computer, telefoon of tablet.
Bijvoorbeeld bij het installeren van een PGO, als je moeite hebt met DigiD of bij het inloggen.
Bel deDigiHulplijn, 0800 1508 (gratis) van ma t/m vrij tussen 09:00 en 17:00 uur.

De helpdesk van je PGO - Bij problemen bij het gebruik van de PGO.
Bijvoorbeeld als je geen bevestigingsmail ontvangt of een foutmelding krijgt bij het ophalen van je gegevens. De contactgegevens vind je in je PGO of op digitalezorggids.nl.

Uitleg dicht bij huis - voor hulp in alle rust
Wil je liever uitleg dicht bij huis? De Digihulplijn weet waar je in de buurt terecht kunt, zoals bij een bibliotheek. Of zij organiseren een thuisbezoek, bijvoorbeeld via het Nationaal Ouderenfonds. Bel 0800 1508 (gratis) van ma t/m vrij tussen 09:00 en 17:00 uur.

Reade Service & Planning

Heb je een vraag? Stuur ons een e-mail.
Wij streven ernaar je mail binnen 3 werkdagen te beantwoorden.
Telefonisch (020 - 242 10 00) zijn we bereikbaar op maandag tot en met vrijdag. Van 8 uur 's ochtends tot 12 uur 's middags. (08.00 - 12.00 uur).

Heb je acute pijn en daarom direct contact nodig?
Bel dan tussen 08.00 en 17.00 uur naar 020 - 242 10 00.

Wil je je afspraak verzetten of annuleren?
Kan je echt niet naar de afspraak komen en wil je deze verzetten of annuleren? Wees bewust dat het enkele weken tot maanden duurt voor een afspraak kan worden gemaakt. Als je zonder geldige reden niet op je afspraak verschijnt of je niet op tijd afmeldt, kunnen wij kosten in rekening brengen voor de gemiste behandeling (no show tarief).

Al onze adressen vind je op de contactpagina.

Tips voor de website?