Het gebruik van een PGO kan verschillende vragen oproepen. Soms zijn dit vragen voor de zorgverlener, maar vaak ook niet. Waar stel je welke vraag? Hier een overzicht:
Jouw zorgverlener bij Reade -Bij een inhoudelijke vraag over je medische gegevens.
Bijvoorbeeld als je je zorgen maakt over de uitslag van je bloedonderzoek of als je niet snapt wat de arts heeft opgeschreven. Schrijf het op en stel je vraag bij je eerstvolgende afspraak.
DigiHulplijn - Bij praktische vragen over het gebruik van computer, telefoon of tablet.
Bijvoorbeeld bij het installeren van een PGO, als je moeite hebt met DigiD of bij het inloggen.
Bel deDigiHulplijn, 0800 1508 (gratis) van ma t/m vrij tussen 09:00 en 17:00 uur.
De helpdesk van je PGO - Bij problemen bij het gebruik van de PGO.
Bijvoorbeeld als je geen bevestigingsmail ontvangt of een foutmelding krijgt bij het ophalen van je gegevens. De contactgegevens vind je in je PGO of op digitalezorggids.nl.
Uitleg dicht bij huis - voor hulp in alle rust
Wil je liever uitleg dicht bij huis? De Digihulplijn weet waar je in de buurt terecht kunt, zoals bij een bibliotheek. Of zij organiseren een thuisbezoek, bijvoorbeeld via het Nationaal Ouderenfonds. Bel 0800 1508 (gratis) van ma t/m vrij tussen 09:00 en 17:00 uur.