Reade_kind-jeugd-sporten-bewegen-revalideren-1

Machtigingen

Wanneer je wordt behandeld bij Reade, noteren de behandelaren en de dokter allerlei informatie in het medisch dossier. Via het cliëntportaal MijnReade heb je altijd toegang tot jouw dossier, je afspraken en nog veel meer. Dat kan handig zijn, bijvoorbeeld om een afspraak voor te bereiden of om thuis alles nog eens rustig na te lezen.

Ben je zelf geen cliënt bij Reade, maar wil je voor iemand anders toegang hebben tot MijnReade?
In sommige gevallen kan dat, bijvoorbeeld als ouder of voogd van jonge kinderen.

Ben je zelf cliënt bij Reade en wil je dat iemand anders (tijdelijk) meekijkt?
Ook dat kun je regelen.

Er komt best veel op je af wanneer je onder behandeling bent bij Reade. Het kan dan fijn zijn als iemand anders met je meekijkt in je medisch dossier en je helpt waar nodig.

Met een ‘Machtiging’ kun je dan toegang tot MijnReade regelen.
Klik op een van de afbeeldingen en lees meer over hoe het werkt voor die (leeftijds-) categorie.

Ook zonder toegang tot het digitale dossier krijg je als ouder(s), voogd of mantelzorger de informatie die nodig is. Een machtiging is dus niet noodzakelijk, maar kan soms handig zijn.

Jouw machtigingen

Heb je al een machtiging geregeld? Log dan via onderstaande button in bij ons cliëntportaal MijnReade.
Ga daar in het hoofdmenu naar 'Persoonsgegevens' en klik op 'Machtigingen' om te zien voor wie jij gemachtigd bent en wie er gemachtigd is om jouw dossier in te zien.

Let op: als cliënt kun je een machtiging op elk gewenst moment stopzetten.

Veelgestelde vragen

Informatie over machtigingen verschilt per leeftijdsgroep.
Zo werkt het bijvoorbeeld anders voor kinderen onder de 12 jaar en hun ouders dan voor iemand die juist wat ouder is en graag wil dat een bekende (mantelzorger) meekijkt en helpt waar nodig.

Kijk daarom voor uitgebreide informatie onder de leeftijdsgroep die van toepassing is.
Maak een keuze en klik op:
kinderen 0-12 | kinderen 12-16 | Volwassenen.

Clientportaal

MijnReade is een website met een DigiD beveiliging voor mensen die bij Reade behandeld worden of in behandeling zijn geweest. We noemen dit een cliëntenportaal. Hier vind je jouw persoonlijke gegevens die bekend zijn bij Reade. Op een veilige en simpele manier pas je jouw eigen gegevens aan. In MijnReade kan je ook afspraken bekijken en jouw medisch dossier inzien. Waaronder jouw diagnose, medicijnen en uitslagen van onderzoeken.

Daarnaast kan je vragenlijsten invullen als die voor je klaarstaan. En van een aantal medicijnen kan je een herhaalrecept aanvragen.

Nadat het ingevulde en ondertekende aanvraagformulier is ingeleverd, wordt het verwerkt in de systemen van Reade.
Zodra het verwerkt is, ontvang je beiden (aanvrager en cliënt) een bevestiging per e-mail dat de machtiging gereed is.

Hierna heeft de aanvrager (de gemachtigde) met zijn of haar eigen DigiD toegang tot ‘MijnReade’.

Inloggen gaat met jouw DigiD via https://www.mijnreade.nl. Daarnaast heb je een sms-functie nodig. Hiervoor moet je telefoonnummer verbonden zijn aan jouw DigiD. Deze extra stap is een controle. Zodat we zeker weten dat we echt met jou te maken hebben. Zo beschermen we jouw persoonlijke gegevens. Een voordeel van deze extra stap is dat met sms-functie het inloggen vaak soepeler verloopt.

  • In dit scherm klik je op de knop ‘Inloggen met DigiD ‘.
  • Daarna klik je op het zwarte logo van DigiD om in te loggen.
  • Je zit nu in de DigiD omgeving.
  • Kies de inlogmethode:
  1. Kies voor inloggen met SMS. Of
  2. voor inloggen met de DigiD app.


Heb je geen mobiele telefoon? Een SMS kan ook als een gesproken bericht verstuurd worden naar de vaste telefoon.

  • Vul jouw DigiD gebruikersnaam in en log in met jouw wachtwoord.
  • Vul daarna de ontvangen SMS-code in of scan de QR-code met de DigiD app.
  • Je hebt nu toegang tot MijnReade


Vragen over inloggen met DigiD? Kijk op http://www.digid.nl

Een cliënt van 12 tot 16 jaar kan op elk moment een machtiging zelf stopzetten.

Neem daarvoor contact op met de afdeling Service & Planning via 020 - 242 10 00 of klantenservice@reade.nl.

Dat kun je zien in MijnReade.
Log daarvoor in met je eigen DigiD en ga dan in het in het hoofdmenu naar 'Persoonsgegevens'.

Klik vervolgens op 'Machtigingen' om te zien voor wie jij gemachtigd bent en wie er gemachtigd is om jouw dossier in te zien.

Dat kun je zien in MijnReade.
Log daarvoor in met je eigen DigiD en ga dan in het in het hoofdmenu naar 'Persoonsgegevens'.

Klik vervolgens op 'Machtigingen' om te zien voor wie jij gemachtigd bent en wie er gemachtigd is om jouw dossier in te zien.

• Ben je jouw gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? Is je DigiD niet meer geldig? Vraag dan opnieuw je DigiD aan.

• Meer informatie over DigiD lees je op de website www.digid.nl.

Wij gaan op een veilige manier met jouw digitale gegevens om, volgens de wet ‘Algemene Verordening Gegevensbescherming’ (AVG). Je kunt ook zelf iets doen aan een veilig gebruik van MijnReade:

• Klik op ‘uitloggen’ als je MijnReade niet meer gebruikt. Sluit daarna het internetprogramma.

• Ga netjes en bewust om met printjes die je maakt van jouw gegevens.

• Jouw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord zijn echt persoonlijk. Bewaar deze daarom op een veilige plek.

• Sla jouw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord niet op in je computer. Ook al stellen veel computerprogramma’s dit voor. Dit betekent namelijk dat iedereen die toegang heeft tot jouw computer, ook jouw inlognaam en wachtwoord kan vinden.

• Gebruik je draadloos internet? Zorg er dan voor dat je jouw internetmodem of router beveiligt met encryptie (extra beveiligd door een versleuteling). Dan kan niet iedereen verbinding met jouw internet maken. In de handleiding van jouw apparaat staat hoe je dit kunt doen.

Slot

Elke keer als je inlogt, slaan we dit op. We doen dit alleen om te meten hoe vaak mensen MijnReade gebruiken. De gegevens die je invoert, komen in het digitale cliëntendossier.

Geheimhoudingsplicht
Al onze medewerkers hebben wettelijk de plicht jouw persoonsgegevens geheim te houden. Jouw (huis)arts mag jouw gegevens zien. Ook de zorgmedewerkers die direct bij jouw behandeling betrokken zijn, mogen deze gegevens zien. Alleen met jouw schriftelijke toestemming mag informatie over jou gegeven worden aan anderen. In ons ‘Privacyreglement’ staat omschreven hoe wij omgaan met jouw gegevens.

Heb je vragen? Of wil je de uitgebreide ‘Regeling Medisch dossier’ en het ‘Privacyreglement’ van Reade hebben? Dan kun je dit vragen aan de afdeling Service & Planning van het gebouw waar jij behandeld wordt.

Toon meer veelgestelde vragen Toon minder veelgestelde vragen

Reade Service & Planning

Heb je een vraag? Stuur ons een e-mail.
Mailadres vind je onderaan elke pagina. Wij streven ernaar je mail binnen 3 werkdagen te beantwoorden.
Telefonisch (020 - 242 10 00) zijn we bereikbaar op maandag tot en met vrijdag. Van 8 uur 's ochtends tot 12 uur 's middags. (08.00 - 12.00 uur).


Heb je acute pijn en daarom direct contact nodig?
Bel dan tussen 08.00 en 17.00 uur naar 020 - 242 10 00.


Wil je je afspraak verzetten of annuleren?
Kan je echt niet naar de afspraak komen en wil je deze verzetten of annuleren? Wees bewust dat het enkele weken tot maanden duurt voor een afspraak kan worden gemaakt. Als je zonder geldige reden niet op je afspraak verschijnt of je niet op tijd afmeldt, kunnen wij kosten in rekening brengen voor de gemiste behandeling (no show tarief).

Al onze adressen vind je op de contactpagina.

Tips voor de website?