Locatie jvb reade

Jan van Breemen

Adres

Admiraal Helfrichstraat 1

1056 AA Amsterdam

Hoe kom ik bij locatie Dr. Jan van Breemen

Route

Gebruik voor de actuele route bijvoorbeeld:

https://www.anwb.nl/verkeer/ro...

https://routeplanner.info/goog...


Gereduceerd parkeertarief voor cliënten
Reade beschikt over een beperkt aantal parkeerplekken voor haar cliënten. Cliënten van Reade kunnen hun auto parkeren op ons privé parkeerterein (noordzijde gebouw). Dit tarief geldt alleen op het besloten terrein. In plaats van het geldende parkeertarief van € 4,50 betaal je op het terrein van Reade € 0,75 per halfuur. Betalen is alleen mogelijk met je bankpas via de in- en uitrijdautomaat die op het parkeerterrein gevestigd is.

Zo werkt het:

  • Slagbomen openen door jouw bankpas in de automaat te stoppen.
  • Met uitrijden gebruik je dezelfde bankpas.
  • Parkeertarief is € 0,75 per halfuur / € 1,50 euro per uur.

Gehandicaptenparkeerkaart
Parkeren met een gehandicaptenparkeerkaart kan naast de sporthal op de daarvoor aangewezen plekken.

Reade is makkelijk met het openbaar vervoer bereikbaar. De dichtstbijzijnde haltes zijn:

  • Bus-/tramhalte Adm. Helfrichstraat, Amsterdam
  • Bus-/tramhalte Jan van Galenstraat (Hoofdweg), Amsterdam
  • Bus-/tramhalte Mercatorplein, Amsterdam

Plan je route met de actuele informatie van de OV Reisplanner 9292.

Top 3 meest gestelde vragen aan de telefoon

Als je reumamedicijnen gebruikt, kun je de griepprik, coronaprik of pneumokokkenvaccin veilig laten zetten.

Gebruik je biologicals? Dan is het advies om de vaccinatie niet op dezelfde dag te laten zetten als dat je de biological gebruikt. Gebruik je een biological via een infuus op de dagbehandeling? Voor de werkzaamheid van de prikken is het dan het beste om tussen 2 infusen jezelf te laten vaccineren.

Gebruik je rituximab via een infuus? Dan adviseren we 4 weken vóór het infuus de prik(ken) te halen. Is dit niet mogelijk? Dan 2 maanden na het infuus.

Bij de overige vaccins moet vooraf contact opgenomen worden met de apotheek van Reade of met de reumaverpleegkundigen om na te gaan hoe en wanneer ze kunnen worden behandeld. Ook voor aanvullende vragen kun je contact opnemen met een apotheekmedewerker, reumaverpleegkundige of jouw behandelend arts.

Contact gegevens apotheek Reade

Contactgegevens Service & Planning (voor contact met de reumaverpleegkundigen)


Afspraken reumazorg

Eerste afspraak reumatologie
Deze kan je heel gemakkelijk maken via MijnReade in het menu 'Agenda' bovenaan de pagina.

Belafspraak met de reumaverpleegkundig
U kunt in MijnReade zelf een belafspraak maken met de reumaverpleegkundige. Dit kan met uw vaste verpleegkundige of een andere.
•  ga naar uw afspraken in het menu 'Agenda' bovenaan de pagina/
•  u vindt een overzicht van beschikbare tijden.

Zelf een belafspraak maken kan wanneer:
•  als u een reumatische aandoening heeft.
•  u vragen heeft over medicatie of bijwerkingen.
•  uw klachten erger worden.
•  u een operatie krijgt of bij opname in een ziekenhuis.

Een belafspraak is niet voor:
•  vragen heeft over vaccinaties, zie hiervoor https://reade.nl/zorg/zorgaanb....
•  acute klachten. Bel dan van 8-12 uur klantenservice 020- 2421000
Vanaf 12 uur is de klantenservice alleen voor spoed bereikbaar op 020 2421000, kies dan in het keuze menu optie 2
•  cliënten die de reumatoloog ziet in het Boven IJ ziekenhuis, het Zaans Medisch Centrum, het Amstelland ziekenhuis of Waterlinie in Uithoorn. Belt u dan met de doktersassistente van die locatie.


Andere afspraken

Je kunt je afspraak verzetten via Mijn afspraken.

Via MijnReade
Recepten die eerder door de reumatoloog zijn voorgeschreven kunnen nu 24 uur per dag, 7 dagen per week digitaal aangevraagd worden via cliëntenportaal mijnReade.nl. Met deze gratis herhaalservice is het aanvragen van een recept sneller en gemakkelijker.

  • U kunt alleen voor medicijnen die door Reade zijn voorgeschreven, een herhaalrecept aanvragen.
  • Het verwerken van het herhaalrecept duurt ongeveer 5 werkdagen. Vraag deze dus op tijd aan.


Hoe werkt herhaalrecepten aanvragen via MijnReade? Snel en makkelijk.

  • Ga naar https://www.mijnreade.nl/ en login met je DigiD.
  • Klik bovenaan de pagina op menu 'Dossier' en kies 'Medicijnen'.
  • Op die pagina klik je op de knop 'Herhaalrecept aanvragen'.
  • Zorg ervoor dat u de juiste apotheek opgeeft.
  • Aangevraagde herhaalrecepten zijn te vinden bij de 'verstuurde e-consulten'.
  • Voor een lijst met medicijnen en andere gezondheid gegevens zijn te vinden op de pagina 'Actueel overzicht medicijnen'.

Lukt het niet via MijnReade of gaat het biologicals? Mail ons dan.
Let op: de verwerking hiervan duurt langer dan via het standaard aanvraagproces in MijnReade.
E-mail: klantenservice@reade.nl
De e-mail moet de volgende informatie bevatten:

  • Jouw naam
  • Geboortedatum (dag, maand en jaar)
  • E-mailadres voor bevestiging
  • Clientnummer (niet verplicht)
  • Naam arts
  • Naam medicijnen en aantal milligram
  • Welke apotheek (Reade of jouw eigen apotheek)

Veel gestelde vragen over locatie Dr. Jan van Breemen

Openingstijden locatie Dr. Jan van Breemen

  • Openbare ruimte (centrale hal):
    geopend van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17:00 uur.
  • Koffie- en theebar Boon & Blad:
    elke dag geopend van 09:00 tot 15:30 uur.
  • Afdeling radiologie:
    maandag t/m vrijdag geopend van 08:30 tot 16:30 uur.
  • Laboratorium:
    maandag t/m vrijdag geopend van 08:00 tot 16:15 uur.
  • Afdeling dagbehandeling:
    geopend van 08:30 tot 16:30 uur op dinsdag, woensdag en donderdag.
  • Verpleegpost:
    maandag t/m vrijdag geopend van 08:30 tot 16:30 uur, tussen 12.30 tot 13.00 uur gesloten.
  • Apotheek Reade:
    maandag t/m vrijdag geopend van 08:30 tot 17:00 uur.
  • Reguliere zorg op de polikliniek:
    maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.


Locatie Dr. Jan van Breemen gesloten

Een aantal dagen per jaar zijn onze poliklinieken, apotheek, afsprakenbureau, laboratoria en röntgenafdeling op de locatie Dr. Jan van Breemen gesloten:

  • Tweede paasdag
  • Koningsdag
  • Bevrijdingsdag
  • Hemelvaartsdag
  • Tweede pinksterdag
  • Eerste kerstdag
  • Tweede kerstdag

Spoedgevallen buiten openingstijden

Buiten openingstijden is voor spoedgevallen de bereikbaarheid:

  • Volwassenen: Bel de dienstdoende reumatoloog van de Amsterdam UMC- Centrale op telefoonnummer 020 56 69 111 en vraag naar dienstdoende AIOS reumatologie.
  • Kinderen: Neem contact op met de (volwassen) reumatologie/immunologie via telefoonnummer 020 56 69 111.

Afwezigheid eigen reumatoloog (in netwerklocatie)

De dienstdoende reumatoloog in het hoofdgebouw is de vervanger bij afwezigheid van de eigen reumatoloog in het hoofdgebouw of netwerklocatie.

Het secretariaat op de netwerklocatie zal eerst kijken of er gewacht kan worden tot het eerstvolgende moment dat de (collega-) netwerkreumatoloog weer op de netwerklocatie aanwezig is. Indien dit niet mogelijk is, zal contact opgenomen worden met de dienstdoende reumatoloog in het hoofdgebouw. In dat geval zal relevante informatie (brieven etc.) zo nodig (veilig) kunnen worden doorgestuurd.


Alle cliënten die voor een diagnose of ziekenhuisbehandeling naar Reade komen hebben een verwijzing nodig. Voor een bezoek aan onze polikliniek heb je dus ook een verwijzing nodig. Zonder deze verwijzing is er namelijk geen sprake van zorg in het kader van de basisverzekering. Dit betekent dat de factuur door Reade niet aan jouw zorgverzekeraar kan worden gestuurd. Jij bent dan zelf verantwoordelijk voor de betaling van deze factuur.

Voor de beide hoofdlocaties geldt dat honden (en andere huisdieren) niet zijn toegestaan, tenzij het een hulphond of blindengeleidehond is.

Een machtiging is geldig tot je kind 12 jaar is. Dan veranderen de rechten van het kind.

Vanaf 12 jaar - wat verandert er?
De wet zegt dat een kind van 12 oud genoeg is om mee te beslissen over medische behandelingen. Vanaf die leeftijd beslissen kind en ouder(s) of voogd dus samen. Dit is een transitiefase naar zelfstandig beslissen zodra een kind 16 jaar is. Om een kind te begeleiden naar zelfstandigheid, krijgt een kind stapsgewijs meer regie en privacy.

Recht op privacy
Vanaf 12 jaar krijgt een kind toegang tot het eigen dossier. Volgens de wet heeft een kind vanaf dan ook recht op privacy. Daarom stoppen op die leeftijd eventueel lopende machtigingen. Ouder of voogd krijgen dan alleen nog toegang tot de gegevens in MijnReade als het kind dat goed vindt. Toegang tot het dossier van je kind kan handig zijn, maar is niet noodzakelijk. Ouder en kind krijgen sowieso voldoende informatie om samen beslissingen te kunnen nemen.
Als je als ouder of voogd toegang wilt, moet je samen met je kind een (nieuwe) machtiging aanvragen.

Meer weten?
De folder ‘12 jaar of ouder?’ is gemaakt voor kinderen tussen de 12 en 16 jaar. Dat is een belangrijke periode, want een kind is dan op weg naar zelfstandigheid.

Laten we samen zorgen dat het kind leert omgaan met die verantwoordelijkheid voor het 16 jaar oud is.

De 16e verjaardag is een belangrijk moment, want de wet zegt dat iemand dan voortaan zelf mag beslissen over medische behandelingen.
Toestemming van ouder(s) of voogd is niet meer nodig.

Daarnaast zegt de wet dat iemand vanaf 16 jaar recht heeft op volledige bescherming van de privacy. Iemand valt dan onder de wet volwassenen.

De arts en andere behandelaren van Reade hebben dan een geheimhoudingsplicht. Zij mogen ouder(s) of voogd dus niet meer vertellen hoe het met de cliënt of de behandeling gaat. Vanwege privacy en onze geheimhoudingsplicht worden machtigingen automatisch stopgezet wanneer een cliënt 16 wordt.
Diegene bepaalt dan helemaal zelf wie welke informatie mag krijgen.

Heb je geen ouderlijk gezag en ben je mentor of curator? Dan dien je bij het aanvragen van een machtiging naast een ID-bewijs ook de originele en geldige beschikking van de rechtbank te tonen en een kopie af te geven.

Let op: ook dan wordt de aanvraag alleen in behandeling genomen wanneer het formulier ondertekend is en op locatie een geldig ID-bewijs wordt getoond door aanvrager en cliënt.

Wordt je kind op school behandeld? Dan is het niet nodig om het aanvraagformulier op locatie in te leveren en je beiden daar te identificeren.

Jullie kunnen dan een scan of foto van het volledig ingevulde en ondertekende formulier mailen of opsturen naar het medisch secretariaat van Reade op de school.

Onder 'Contact en Locaties' vind je de (e-mail)adressen van de scholen.

Probeer eerst de browser of app volledig af te sluiten, om vervolgens de vragenlijst opnieuw te openen. Mocht dit niet werken, kunt je contact opnemen met de servicedesk van Brightfish: servicedesk@brightfish.nl. Geef ons dan zo veel mogelijk informatie van de situatie, indien mogelijk met screenshot, je patiëntnummer en de melding dat je onder behandeling bent bij Reade.

Top compliment

Klachten, complimenten en tips

Wij doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat je tevreden bent. Toch kan het zijn dat wij niet aan jouw verwachtingen voldoen. Als dat zo is, horen wij dat graag. Jouw mening helpt ons de zorg te blijven verbeteren. Er kan dan heel gericht actie worden ondernomen.

Gebruik voor het doorgeven de speciale TIP-kaarten. De TIP-kaart zijn te vinden op https://reade.nl/over-ons/clientwaarderingen. Geprinte versies vind je in de centrale hal naast de receptie, bij de wachtruimtes en in de kliniek.

Ook kan je de klachtenfunctionaris benaderen. De klachtenfunctionaris heeft een bemiddelende rol en kijkt in overleg met jou hoe jouw klacht opgelost kan worden. De klachtenfunctionaris is bereikbaar op werkdagen via telefoonnummer: (020) – 242 25 90 en per e-mail: klachten@reade.nl.

De behandeling van jouw zorgvraag, bij een van de specialismen van Reade valt onder de categorie medisch specialistische zorg. Dat heeft in principe altijd gevolgen voor jouw eigen risico, tenzij je in dat kalenderjaar al zorg hebt afgenomen die volledig ten laste is gegaan van jouw eigen risico. De zorgverzekeraar houdt het eigen risico bij. Iedere verzekerde heeft een wettelijk verplicht minimaal eigen risico.

Ook zonder toegang tot het digitale dossier krijg je als ouder(s) of voogd alle informatie die nodig is om beslissingen te kunnen nemen.

Het is dus niet noodzakelijk, maar het kan soms wel handig zijn.
Bijvoorbeeld om een afspraak voor te bereiden, eenvoudig en beveiligd te beeldbellen of om thuis informatie nog eens rustig na te lezen.

Indien je een buitenlandse zorgverzekeraar hebt, dan heeft deze geen afspraken met Reade gemaakt. In dat geval en wanneer je niet verzekerd bent, gelden de tarieven zoals opgenomen in de standaardprijslijst met passantentarieven van Reade:

In 2024 gelden de volgende passantentarieven:

Ben je woonachtig en/of verzekerd in het buitenland dan kun je in aanmerking komen voor een vergoeding van de behandeling in Reade. Hieraan zijn wel voorwaarden verbonden. Wij adviseren je hierover ruim vóór jouw vertrek naar Nederland contact op te nemen met jouw zorgverzekeraar. Het is van belang dat de hiervoor noodzakelijke formulieren in het bezit van Reade zijn voordat je de instelling voor de eerste keer bezoekt.

Meer informatie over jouw zorgkosten kun je óók vinden op de website www.dezorgnota.nl, deze website is een gezamenlijk initiatief van ziekenhuizen en zorgverzekeraars om je zo goed mogelijk te informeren over jouw zorgkosten. De site geeft antwoord op mogelijke vragen die je hebt over jouw zorgnota of geeft aan waar je met welke vraag terecht kunt.

Heb je geen ouderlijk gezag en ben je mentor of curator? Dan dien je bij het aanvragen van een machtiging naast een ID-bewijs ook de originele en geldige beschikking van de rechtbank te tonen en een kopie af te geven.

Let op: ook dan wordt de aanvraag alleen in behandeling genomen wanneer het formulier ondertekend is en op locatie een geldig ID-bewijs wordt getoond door aanvrager en cliënt.

Schrijf ze van tevoren op zodat je die niet vergeet te stellen. We wensen je een goed gesprek!

Vraag het aan op www.digid.nl.
Ouders en voogden mogen hun kind tot 14 jaar helpen bij het aanvragen en gebruiken van een DigiD.

Groep raad

Ja. De cliëntenraad van Reade behartigt de gemeenschappelijke belangen van cliënten en adviseert de Raad van Bestuur.

Meer informatie: https://reade.nl/over-ons/de-cliëntenraad.

Wifi

Binnen Reade is gratis wifi beschikbaar, zonder wachtwoord. Deze is te gebruiken via onze hotspot.

Download en print deze korte beschrijving.

Toon meer veelgestelde vragen Toon minder veelgestelde vragen

Reade Service & Planning

Heb je een vraag? Stuur ons een e-mail.
Mailadres: klantenservice@reade.nl. Wij streven ernaar je mail binnen 3 werkdagen te beantwoorden.
Telefonisch (020 - 242 10 00) zijn we bereikbaar op maandag tot en met vrijdag. Van 8 uur 's ochtends tot 12 uur 's middags. (08.00 - 12.00 uur).


Heb je acute pijn en daarom direct contact nodig?
Bel dan tussen 08.00 en 17.00 uur naar 020 - 242 10 00.


Wil je je afspraak verzetten of annuleren?
Kan je echt niet naar de afspraak komen en wil je deze verzetten of annuleren? Wees bewust dat het enkele weken tot maanden duurt voor een afspraak kan worden gemaakt. Als je zonder geldige reden niet op je afspraak verschijnt of je niet op tijd afmeldt, kunnen wij kosten in rekening brengen voor de gemiste behandeling (no show tarief).

Al onze adressen vind je op de contactpagina.

Tips voor de website?