Telefoon bellen klantenservice

E-consult, online een vraag stellen via MijnReade

Heb je een vraag voor de reumazorg ? Stel deze via een beveiligd bericht binnen MijnReade (e-consult). Dat kan elke dag van de week, 24 uur per dag. De doktersassistent leest jouw vragen en overlegt indien nodig met de reumaverpleegkundige. Het e-consult is bedoeld voor niet-spoedeisende vragen.

Wat zijn de voordelen van een e-consult?

  • Stel je vraag direct aan de zorgverlener binnen een veilige omgeving.
  • Stel de vragen wanneer het jou uitkomt.
  • Lees alle berichten terug op MijnReade.

Jouw vragen kunnen gaan over:

Belangrijk:

  • Een e-consult is niet voor spoedgevallen.
  • We proberen jouw vraag binnen 24 uur te behandelen.
  • Binnen 4 werkdagen krijg je een antwoord.

Staat je vraag hier al bij?

Ja, er kan wisselwerking optreden tussen reumamedicatie en andere medicijnen. Het is van belang om jouw medicatiegebruik ook aan andere medisch specialisten en de tandarts door te geven.

Als je reumamedicijnen gebruikt, kun je de griepprik, coronaprik of pneumokokkenvaccin veilig laten zetten.

Gebruik je biologicals? Dan is het advies om de vaccinatie niet op dezelfde dag te laten zetten als dat je de biological gebruikt. Gebruik je een biological via een infuus op de dagbehandeling? Voor de werkzaamheid van de prikken is het dan het beste om tussen 2 infusen jezelf te laten vaccineren.

Gebruik je rituximab via een infuus? Dan adviseren we 4 weken vóór het infuus de prik(ken) te halen. Is dit niet mogelijk? Dan 2 maanden na het infuus.

Bij de overige vaccins moet vooraf contact opgenomen worden met de apotheek van Reade of met de reumaverpleegkundigen om na te gaan hoe en wanneer ze kunnen worden behandeld. Ook voor aanvullende vragen kun je contact opnemen met een apotheekmedewerker, reumaverpleegkundige of jouw behandelend arts.

Contact gegevens apotheek Reade

Contactgegevens Service & Planning (voor contact met de reumaverpleegkundigen)


De uitslagen worden met een vertraging van 3 werkdagen getoond. Het kan zijn dat je arts een uitslag nog niet beoordeeld heeft. Een arts gebruikt doorgaans namelijk meer informatie, uit meerdere uitslagen om je klachten te beoordelen.

Je kunt ervoor kiezen te wachten tot de arts je de uitslag vertelt, of om alvast zelf te kijken. Als je wel alvast wilt kijken, maar dit spannend vindt dan is ons advies om de uitslag samen met iemand te bekijken.

Voor hulp bij het toedienen ben je welkom in Reade of kan je via de huisarts thuiszorg aanvragen om de injectie toe te dienen.

In MijnReade onder de knop ‘Laboratorium’ vind je de uitslagen van het bloed- en urineonderzoek. De arts bespreekt persoonlijk met je door wat deze uitslagen betekenen.

Let op: de uitslagen van het laboratoriumonderzoek worden 3 werkdagen na de verwerkingsdatum van het lab getoond. Zodat de arts deze – als dit nodig is - eerst via de telefoon kan uitleggen. Meer informatie over de betekenis van laboratoriumuitslagen lees je op ‘www.allesovertesten.nl'.

Reade Service & Planning

Heb je een vraag? Stuur ons een e-mail.
Mailadres: klantenservice@reade.nl. Wij streven ernaar je mail binnen 3 werkdagen te beantwoorden.
Telefonisch (020 - 242 10 00) zijn we bereikbaar op maandag tot en met vrijdag. Van 8 uur 's ochtends tot 12 uur 's middags. (08.00 - 12.00 uur).


Heb je acute pijn en daarom direct contact nodig?
Bel dan tussen 08.00 en 17.00 uur naar 020 - 242 10 00.


Wil je je afspraak verzetten of annuleren?
Kan je echt niet naar de afspraak komen en wil je deze verzetten of annuleren? Wees bewust dat het enkele weken tot maanden duurt voor een afspraak kan worden gemaakt. Als je zonder geldige reden niet op je afspraak verschijnt of je niet op tijd afmeldt, kunnen wij kosten in rekening brengen voor de gemiste behandeling (no show tarief).

Al onze adressen vind je op de contactpagina.

Tips voor de website?