Apotheek Reade

Herhaalrecept aanvragen

Recepten die eerder door de reumatoloog zijn voorgeschreven kunnen nu 24 uur per dag, 7 dagen per week digitaal aangevraagd worden via cliëntenportaal mijnReade.nl. Met deze gratis herhaalservice is het aanvragen van een recept sneller en gemakkelijker.

Via MijnReade

  • Altijd beschikbaar, aanvragen wanneer jou het uitkomt.
  • U kunt alleen voor medicijnen die door Reade zijn voorgeschreven, een herhaalrecept aanvragen.
  • Het verwerken van het herhaalrecept duurt ongeveer 5 werkdagen. Vraag deze dus op tijd aan.


Hoe werkt herhaalrecepten aanvragen via MijnReade? Snel en makkelijk.

  • Ga naar https://www.mijnreade.nl/ en login met je DigiD.
  • Klik bovenaan de pagina op menu 'Dossier' en kies 'Medicijnen'.
  • Op die pagina klik je op de knop 'Herhaalrecept aanvragen'.
  • Zorg ervoor dat u de juiste apotheek opgeeft.
  • Aangevraagde herhaalrecepten zijn te vinden bij de 'verstuurde e-consulten'.
  • Voor een lijst met medicijnen en andere gezondheid gegevens zijn te vinden op de pagina 'Actueel overzicht medicijnen'.

Lukt het niet via MijnReade of gaat het om Biologicals? Stuur ons dan een mail.
Let op: de verwerking hiervan duurt langer dan via het standaard aanvraagproces in MijnReade. Gaat het om Biologicals? Neem dan contact op met de apotheek.

De e-mail moet de volgende informatie bevatten:

  • Jouw naam
  • Geboortedatum (dag, maand en jaar)
  • E-mailadres voor bevestiging
  • Clientnummer (niet verplicht)
  • Naam arts
  • Naam medicijnen en aantal milligram
  • Welke apotheek (Reade of jouw eigen apotheek)

Meer informatie over het geneesmiddel voor jouw behandeling vind je online via:

www.apotheek.nl (geschreven informatie over uw geneesmiddel)
www.kijksluiter.nl (filmpjes over jouw geneesmiddel)
https://reumanederland.nl/them...

Buiten onze openingstijden kan je bij de dienstapotheek van Amsterdam terecht. Je kan hier alleen terecht voor het afhalen van spoedeisende medicijnen waarvan de toediening niet kan wachten tot de volgende werkdag. De tarieven van een dienstapotheek zijn aanzienlijk hoger dan van jouw eigen apotheek. Voor een dienstapotheek heb je altijd een spoedrecept van de dienstdoende arts nodig.

Voor gewone recepten of andere artikelen kan je terecht bij jouw eigen apotheek.

  • Neem altijd een geldig inschrijvingsbewijs van jouw zorgverzekering mee.
  • De dienstapotheek kan dan de medicijnen rechtstreeks declareren bij jouw zorgverzekeraar, maar komen wel ten laste van je eigen risico.
  • Houd er rekening mee dat de rekening soms direct moet worden voldaan via pinpas of contante betaling.


Sint Lucas Andreas Apotheek / OLVG-west
Jan Tooropstraat 164,
1061 AE Amsterdam
T 020 – 510 88 26
F 020 - 616 38 94
Openingstijden: 24 uur per dag 7 dagen per week

Als je reumamedicijnen gebruikt, kun je de griepprik, coronaprik of pneumokokkenvaccin veilig laten zetten.

Gebruik je biologicals? Dan is het advies om de vaccinatie niet op dezelfde dag te laten zetten als dat je de biological gebruikt. Gebruik je een biological via een infuus op de dagbehandeling? Voor de werkzaamheid van de prikken is het dan het beste om tussen 2 infusen jezelf te laten vaccineren.

Gebruik je rituximab via een infuus? Dan adviseren we 4 weken vóór het infuus de prik(ken) te halen. Is dit niet mogelijk? Dan 2 maanden na het infuus.

Bij de overige vaccins moet vooraf contact opgenomen worden met de apotheek van Reade of met de reumaverpleegkundigen om na te gaan hoe en wanneer ze kunnen worden behandeld. Ook voor aanvullende vragen kun je contact opnemen met een apotheekmedewerker, reumaverpleegkundige of jouw behandelend arts.

Contact gegevens apotheek Reade

Contactgegevens Service & Planning (voor contact met de reumaverpleegkundigen)


Reade Service & Planning

Heb je een vraag? Stuur ons een e-mail.
Wij streven ernaar je mail binnen 3 werkdagen te beantwoorden.
Telefonisch (020 - 242 10 00) zijn we bereikbaar op maandag tot en met vrijdag. Van 8 uur 's ochtends tot 12 uur 's middags. (08.00 - 12.00 uur).


Wil je je afspraak verzetten of annuleren?
Kan je echt niet naar de afspraak komen en wil je deze verzetten of annuleren? Wees bewust dat het enkele weken tot maanden duurt voor een afspraak kan worden gemaakt. Als je zonder geldige reden niet op je afspraak verschijnt of je niet op tijd afmeldt, kunnen wij kosten in rekening brengen voor de gemiste behandeling (no show tarief).

Al onze adressen vind je op de contactpagina.

Tips voor de website?