PDF

Afspraak voorbereiden - dagbehandeling overigen

In overleg met de reumatoloog is afgesproken dat je via een infuus de medicatie krijgt toegediend.

De duur van de dagbehandeling is afhankelijk van de medicijnen die je krijgt. De inlooptijd van het infuus verschilt per medicijn. De verpleegkundige zal je hierover informeren.

Wat neem ik mee?

Neem het volgende mee naar je afspraak:

  • Een geldig identiteitsbewijs

  • Je zorgpas

  • Voor het eerste infuus vragen we je eerst naar de apotheek te gaan. De apotheek heeft een recent medicatie overzicht nodig. Dit vraag je op bij je eigen apotheek.

  • Tijdens het onderzoek mag je een mobiel zonder geluid gebruiken. Op de dagbehandeling is wifi beschikbaar.

  • Tijdens de behandeling bieden wij je een kopje thee of koffie aan. Je mag zelf eten voor bij de lunch meenemen.

Hoe verloopt mijn verblijf op de dagbehandeling?

In dit stappenplan leggen we uit hoe jouw verblijf verloopt.

  • Voor je verblijf
    • Als je je één of enkele dagen voor de afspraak niet lekker voelt, een infectie hebt of twijfelt of het verstandig is om te komen, neem dan contact op met de verpleegkundige van de dagbehandeling.

    • Heb je behoefte om een privacygevoelig onderwerp met betrekking tot jouw behandeling te bespreken? Dan adviseren wij je voorafgaand aan jouw behandeling contact op te nemen met de dagbehandeling.

      Op de dagbehandeling worden namenlijk meerdere mensen tegelijkertijd behandeld. Het is daarom niet mogelijk om een 1-op-1 gesprek te voeren met een reumaverpleegkundige/arts op de dagbehandeling.

    • Ga eerst langs de apotheek met jouw recente lijst van medicijnen (op te vragen bij je eigen apotheek) Hier is geen aparte afspraak voor nodig.

    • Je hoeft niet nuchter te zijn (behalve als dit tegen je is gezegd).

    • Tijdens je verblijf
      • Neem je samen met de reuma verpleegkundige de vragenlijst door.

      • Voorafgaand aan het infuus stelt de verpleegkundige vragen en voert zo nodig metingen uit, zoals bijvoorbeeld bloeddruk, pols, temperatuur en/ of gewrichtsonderzoek (DAS).

      • De verpleegkundige brengt een infuus in. Een infuus is een klein kunststof slangetje (canule), dat we met een naald in de bloedbaan inbrengen. Een infuus wordt geplaatst in een ader op de handrug, de onderarm of elleboogplooi.

      • De verpleegkundige zal de medicatie bereiden en vervolgens toedienen via het infuus.

      • Is koffie en thee beschikbaar. Neem eventueel zelf iets te eten mee.

      • Na het infuus meet de verpleegkundigen nogmaals bloeddruk en hartslag

      • Na je verblijf
        • Als alles in orde is en je voelt je goed, verwijdert de verpleegkundige het infuus en mag je naar huis.

        • De verpleegkundige zal samen met jou een afspraak maken voor het volgend infuus.

Vragen?
Indien je nog vragen hebt kan je contact opnemen met de verpleegkundige van de dagbehandeling op dinsdag, woensdag en donderdag van 8:00 tot 16:30 telefonisch en maandag t/m vrijdag via het mailadres.

Telefoonnummer dagbehandeling: (020) 242 1700
Email: dagbehandeling@reade.nl

Op maandag en vrijdag is de dagbehandeling gesloten.

  • Bij dringende vragen/ spoed contact opnemen met jouw eigen reumatoloog (bij diens afwezigheid wordt hij/zij vervangen door de dienstdoende reumatoloog van Reade).
  • Tijdens kantooruren (8.30-17.00 uur), balie reumatologie: (020) 242 1000, keuze 1.
  • Buiten kantooruren, dienstdoende reumatoloog via Amsterdam UMC: (020) 5669111.

Meer informatie

Lees meer over de afdeling dagbehandeling

Waar moet ik zijn?

De dagbehandeling heeft een aparte ruimte in Reade locatie Jan van Breemen met vijf behandelstoelen. De dagbehandeling bevindt zich aan het einde van de B-gang, naast de radiologie.

Locatie jvb reade

Jan van Breemen

Amsterdam

Reade Service & Planning

Heb je een vraag? Stuur ons een e-mail.
Wij streven ernaar je mail op werkdagen binnen 24 uur te beantwoorden.
Telefonisch (020 - 242 10 00) zijn we bereikbaar op maandag tot en met vrijdag. Van 8 uur 's ochtends tot 12 uur 's middags. (08.00 - 12.00 uur).


Wil je je afspraak verzetten of annuleren?
Kan je echt niet naar de afspraak komen en wil je deze verzetten of annuleren? Wees bewust dat het enkele weken tot maanden duurt voor een afspraak kan worden gemaakt. Als je zonder geldige reden niet op je afspraak verschijnt of je niet op tijd afmeldt, kunnen wij kosten in rekening brengen voor de gemiste behandeling (no show tarief).

Al onze adressen vind je op de contactpagina.

Tips voor de website?