Mijn Reade home landingspage zorgportaal

Een vernieuwd MijnReade

MijnReade heeft een nieuw fris jasje. Alles ziet er dus net even anders uit en het kan zijn dat een knop op een andere plek staat dan je gewend bent.

Wat is er veranderd

  • Als cliënt kun je in MijnReade zelf je dossier downloaden. Dit hoef je niet meer via een aanvraagformulier te doen.
  • Nieuwe cliënten voor reumatologie kunnen zelf binnen 3 dagen na de verwijzing via Zorgdomein een afspraak inplannen via MijnReade. Als je dit niet zelf doet, plannen wij een afspraak in.
  • Heb je een beeldbelafspraak? Ga naar het onderdeel e-consult om de verbinding te starten via de START-knop.

Reade MijnGezondheid app stopt

Met de overgang naar het nieuwe systeem stopt vanaf 23 juni a.s. Reade met MijnGezondheid app. De meeste functies van de app worden dan via MijnReade aangeboden.

Reade vindt het heel belangrijk dat cliënt inzicht heeft in haar of zijn eigen gezondheid om samen te beslissen welke zorg waarde toevoegt. We onderzoeken momenteel welke systeem, naast MijnReade, de zorg voor onze client het beste kan ondersteunen.

Op zoek naar iets in MijnReade?

Jouw gegevens, die bij ons bekend zijn, vind je in het linker menu onder 'Mijn gegevens'. Je kunt deze gegevens zelf up-to-date houden. Nieuwe medische gegevens staan onder 'Nieuw in mijn dossier'.

Je vindt een overzicht van jouw afspraken in het menu 'Agenda' bovenaan de pagina. Bij 'Afspraken die gaan komen' kun je op het icoontje klikken om de naam van de behandelaar te zien. Als je hiervoor in aanmerking komt, kun je ook zelf een afspraak inplannen.

Als je klikt in het menu op 'Dossier' en vervolgens op 'Lab', zie je de uitslagen van het bloed- en urineonderzoek. De arts bespreekt persoonlijk met jou wat deze uitslagen betekenen. Let op: de uitslagen van het laboratoriumonderzoek worden 3 werkdagen na de verwerkingsdatum van het lab getoond. Zo kan de arts de uitslagen - als dit nodig is - eerst via de telefoon uitleggen. Heeft de arts jou niet gebeld, maar heb je toch een afwijkende uitslag, dan heeft de arts besloten dit bij jouw volgende afspraak te bespreken. Je hoeft dan niet de arts te bellen. Meer informatie over de betekenis van laboratoriumuitslagen vind je op www.uwbloedserieus.nl.

De vragenlijsten die voor jou klaar staan kun je vinden onder het 'Vragenlijsten' in het menu in de bovenbalk.

Je kunt alleen voor medicijnen die door Reade zijn voorgeschreven, een herhaalrecept aanvragen. Het verwerken van het herhaalrecept duurt 1 tot 5 werkdagen. Vraag deze dus op tijd aan. Ga in het menu naar 'Dossier' en klik op 'Medicijnen. Klik op de knop 'Herhaalrecept aanvragen' op die pagina. Zorg ervoor dat je de juiste apotheek opgeeft. Aangevraagde herhaalrecepten vind je bij de 'verstuurde e-consulten'. Indien je per ongeluk toch geen medicatie meer hebt, neem dan contact op met de afdeling Service & Planning via 020 242 10 00. Voor een lijst met medicijnen en andere gegevens over jouw gezondheid kun je de pagina 'Actueel overzicht medicijnen' openen.

Wanneer je bij Reade wordt behandeld, schrijven de behandelaren en artsen veel informatie in jouw medisch dossier. Je kunt dit dan thuis rustig lezen. Soms is het handig als er iemand met jou meekijkt. Je kunt diegene toegang geven tot jouw dossier door in het menu te klikken op 'Mijn gegevens' en vervolgens op 'Machtigingen'. Meer informatie over Machtigingen vind je op deze pagina.

Je kunt Reade toestemming geven om met andere zorginstellingen jouw gegevens (Basisgegevensset Zorg, waaronder uitslagen van onderzoek en correspondentie zoals verwijsbrieven) uit te wisselen door te klikken op 'Mijn gegevens' in het menu en vervolgens op 'Toestemmingen'. Bij andere zorginstellingen kun je dan toestemming geven om je gegevens die daar bekend zijn uit te wisselen met Reade.

Het formulier staat digitaal voor jou klaar. Je kunt je melden bij het laboratorium. Actuele informatie over wat je mee moet nemen en de openingstijden vind je hier.

Neem dan contact op met jouw behandelaar via 'E-consult' (zie de knop in de bovenste menubalk). Jouw behandelaar neemt binnen 1 tot 3 werkdagen contact met jou op. Gaat het om een spoed verzoek, neem dan contact op met onze afdeling Service & Planning via 020 242 10 00.

Dan kun je contact opnemen met onze afdeling Service & Planning. We zijn telefonisch bereikbaar van 8 uur 's ochtends tot 5 uur 's middags. Je kunt ons bellen op 020 242 10 00 of een e-mail sturen naar klantenservice@reade.nl.

Meer nieuws

7352 1 gallerydetail atexline service digitaleposthatsonderregelnatexef8f782318b00974a7ce3335cb013c6d onlinebild 510x295x1 1

Belangrijke post ontvang je voortaan digitaal via het cliëntenportaal MijnReade

  1. 12 mei 2022

Reade gaat steeds meer zorg-gerelateerde post digitaal versturen. Die leest u digitaal in MijnReade, uw persoonlijke gezondheidsomgeving. Daar komen steeds meer brieven en documenten te staan. Zoals het behandelrooster, een afspraakbevestiging of andere brieven van de arts en/of het behandelteam. Wij sturen u een e-mail als uw post voor jou klaarstaat.

Reade Service & Planning

Heb je een vraag? Stuur ons een e-mail.
Wij streven ernaar je mail binnen 3 werkdagen te beantwoorden.
Telefonisch (020 - 242 10 00) zijn we bereikbaar op maandag tot en met vrijdag. Van 8 uur 's ochtends tot 12 uur 's middags. (08.00 - 12.00 uur).


Wil je je afspraak verzetten of annuleren?
Kan je echt niet naar de afspraak komen en wil je deze verzetten of annuleren? Wees bewust dat het enkele weken tot maanden duurt voor een afspraak kan worden gemaakt. Als je zonder geldige reden niet op je afspraak verschijnt of je niet op tijd afmeldt, kunnen wij kosten in rekening brengen voor de gemiste behandeling (no show tarief).

Al onze adressen vind je op de contactpagina.

Tips voor de website?