PDF

Verbinden om samen sterk te kunnen zijn

KATJAHOORN

2022 was een jaar vol veranderingen, ook voor Reade. We mochten eindelijk weer samen zijn en nieuwe dingen creëren nadat de coronamaatregelen werden opgeheven. Tegelijkertijd hadden we te maken met grote wereldwijde uitdagingen die ook invloed hadden op ons werk.

De oorlog in Oekraïne bracht sociale onveiligheid en economische onrust met zich mee. De kosten voor brandstof, energie en boodschappen stegen enorm, waardoor mensen minder geld hadden en moeilijke keuzes moesten maken. Zoals de vraag of je nog de reiskosten voor je werk kan betalen. De stijgende kosten vormden ook een grote uitdaging voor onze organisatie en het rondkrijgen van budgetten. Samen met een krappe arbeidsmarkt sta je als organisatie voor uitdagingen om meer te doen met minder middelen, wat extra inzet en flexibiliteit vereiste van onze zorgprofessionals.

Om deze uitdagingen aan te gaan, moeten we durven denken buiten de gebaande paden en nieuwe mogelijkheden ontdekken. Verbinding met anderen en met elkaar is hierin een belangrijke rode draad om samen een Sterk Reade te kunnen zijn. Door het delen van expertise en samen te werken, maken we het verschil.

Die verbinding komt op zoveel manieren tot uiting binnen onze organisatie. Hierin zijn onze cliënten een enorme inspiratie. Zoals de deelnemers aan de jaarlijkse HandbikeBattle, waar Reade in 2022 een fantastische derde plaats behaalde. Een event dat de kracht van 'samen' en 'iedereen sterk' laat zien en zorgt voor enorme verbinding.

In de Magnet-film vertellen verpleegkundigen over wat Magnet voor hen betekent en hoe zij vanuit verbinding een omgeving hebben gecreëerd waarin hun volledige potentieel kan worden benut. Ook is ons leer- en innovatienetwerk voor verpleging (LIN) uitgebreid naar een interdisciplinair netwerk (I-LIN), voor behandelaren en verpleegkundigen.

Reade verbindt, ontwikkelt en deelt expertise, onderzoekt en verzet bergen. Om samen meer mogelijk te maken en meer mensen in staat te stellen meer uit hun leven te halen. Zo zet ons Team Passend Onderwijs zich in om kinderen met beperkingen in het reguliere onderwijs te helpen. En richt onze samenwerking met Emma@Work zich op het zijn van een inclusiever werkgeverschap.

Ik spreek mijn waardering uit voor alle collega’s van Reade, die dag in dag uit hard werken ondanks de financiële uitdagingen en de daaruit voortvloeiende werkdruk. Jullie inzet, toewijding en flexibiliteit zijn onmisbaar en ik ben trots op wat we samen hebben bereikt.

Tot slot wil ik onze cliënten en hun naasten bedanken voor het vertrouwen dat ze in ons hebben. We blijven ons onverminderd inzetten om de best mogelijke zorg te bieden, nu en in de toekomst.

Veel plezier met het lezen van ons jaarbeeld en voel je vrij om vragen of opmerkingen met ons te delen.

Met vriendelijke groet,

Katja Hoorn

Voorzitter Raad van Bestuur

Klantenservice

Heb je een vraag? Stuur ons een e-mail.
Wij streven ernaar je mail op werkdagen binnen 24 uur te beantwoorden.
Telefonisch (020 - 242 10 00) zijn we bereikbaar op maandag tot en met vrijdag. Van 8 uur 's ochtends tot 12 uur 's middags. (08.00 - 12.00 uur).


Wil je je afspraak verzetten of annuleren?
Kan je echt niet naar de afspraak komen en wil je deze verzetten of annuleren? Wees bewust dat het enkele weken tot maanden duurt voor een afspraak kan worden gemaakt. Als je zonder geldige reden niet op je afspraak verschijnt of je niet op tijd afmeldt, kunnen wij kosten in rekening brengen voor de gemiste behandeling (no show tarief).

Al onze adressen vind je op de contactpagina.

Tips voor de website?