Foto Reade intentieverklaring 230724 tweeineen 1

Reade en Sint Maartenskliniek werken samen in reumatologie

Reade en de Sint Maartenskliniek hebben de handen ineengeslagen om de digitale reumazorg in Nederland naar een hoger niveau te tillen. Met de ondertekening van een intentieovereenkomst zetten beide organisaties een belangrijke stap in hun samenwerking om mensen met reuma door het hele land betere, toekomstbestendige zorg te bieden.

Door gebruik te maken van elkaars expertise en nieuwe digitale mogelijkheden, streven ze ernaar de zorg toegankelijker en persoonlijker te maken. Lees onderstaand persbericht voor meer informatie over deze veelbelovende samenwerking en de gezamenlijke plannen.

Foto groot formaat 2

Persbericht Reade en Sint Maartenskliniek werken samen in reumazorg

Amsterdam/Nijmegen, 26 augustus 2024

Onlangs ondertekenden bestuurders van Reade en de Sint Maartenskliniek tegelijk en toch ieder van achter het eigen bureau de intentieovereenkomst om nauwer samen te gaan werken. Digitaal omdat het kan, samen omdat het moet. Beide partijen zijn voornemens een kennis- en zorgnetwerk te vormen om de digitale reumazorg voor cliënten in heel Nederland verder te verbeteren. Het doel is dat zo veel mogelijk mensen met reuma zo veel mogelijk bewegingsvrijheid terugkrijgen, ondanks hun chronische klachten.

Reuma is een ernstige chronische ziekte en landelijk is er een groeiende zorgvraag. Reade en de Sint Maartenskliniek werken in diverse medische specialismes al langer samen op het gebied van wetenschappelijk onderzoek. Vorige maand presenteerden beide partijen nog een baanbrekend internationaal dwarslaesie-onderzoek. Deze synergie wordt ook uitgebouwd op het gebied van medisch specialistische zorg voor reumacliënten. Door verdere krachtenbundeling richten beide partijen zich op een toekomstbestendige inrichting van de reumazorg, passend bij de groeiende zorgvraag. Daarbij staat persoonlijke zorg op de juiste plek voorop: thuis wat thuis of digitaal kan, op een zorglocatie als dat nodig is. Toegankelijk en praktisch tegelijk, zowel voor de cliënt als voor de behandelaar.

Toekomstbestendige inrichting van reumazorg

Het onderzoek naar een nieuwe vorm voor de inrichting van reumazorg richt zich in eerste instantie op twee zaken. Zo kijken reumatologen van Reade en de Sint Maartenskliniek naar de uitwerking van persoonlijke zorg op de juiste plek: wat betekent passende en veilige zorg op afstand, en hoe zetten we daarvoor de juiste digitale kanalen en middelen in? Daarnaast zoeken beide partijen naar schaalvoordeel door gezamenlijke inkoop van geneesmiddelen en door mogelijkerwijs gezamenlijke distributie van medicijnen naar cliënten toe. Ook dat is een belangrijk onderdeel van de toekomstbestendige inrichting van de reumazorg: cliënten hebben immers langdurig medicijnen nodig om zo min mogelijk beperkingen te ondervinden van hun ziekte. Het faciliteren van de distributie van medicatie geeft cliënten bewegingsvrijheid en zekerheid. Kortom, voor iedereen een zorg minder.

Referentiestandaard

Als grootste reumazorgaanbieders verzorgen Reade en de Sint Maartenskliniek cliënten over heel Nederland. Ook het wetenschappelijk onderzoek kent een hoge impact en is altijd gericht op directe toepasbaarheid voor cliënten en behandelaars.

Martijn Gerritsen, medisch manager Reumatologie van Reade: "De samenwerking met de Sint Maartenskliniek biedt Reade de unieke mogelijkheid om onze reumazorg verder te verbeteren door gebruik te maken van elkaars expertise, samen onderzoek te doen en digitale innovaties te ontwikkelen. Samen kunnen we streven naar oplossingen die de zorgkwaliteit optimaliseren, de toegang tot zorg vergemakkelijken en het medicatiegebruik personaliseren. We streven ernaar om een nieuwe standaard te zetten voor reumazorg die volledig afgestemd is op de behoeften van onze cliënten."

Tim Simmers, voorzitter Raad van Bestuur van de Sint Maartenskliniek: “Wij willen graag een referentiestandaard bieden voor toekomstige reumazorg, zodat cliënten zeker zijn van excellente zorg; thuis, digitaal of op locatie. De samenwerking met Reade helpt daarbij. Wij kunnen daardoor onze gezamenlijke kennis én zorgexpertise, bijvoorbeeld door digitalisering, toegankelijker maken.”

Reade Service & Planning

Heb je een vraag? Stuur ons een e-mail.
Wij streven ernaar je mail binnen 3 werkdagen te beantwoorden.
Telefonisch (020 - 242 10 00) zijn we bereikbaar op maandag tot en met vrijdag. Van 8 uur 's ochtends tot 12 uur 's middags. (08.00 - 12.00 uur).

Heb je acute pijn en daarom direct contact nodig?
Bel dan tussen 08.00 en 17.00 uur naar 020 - 242 10 00.

Wil je je afspraak verzetten of annuleren?
Kan je echt niet naar de afspraak komen en wil je deze verzetten of annuleren? Wees bewust dat het enkele weken tot maanden duurt voor een afspraak kan worden gemaakt. Als je zonder geldige reden niet op je afspraak verschijnt of je niet op tijd afmeldt, kunnen wij kosten in rekening brengen voor de gemiste behandeling (no show tarief).

Al onze adressen vind je op de contactpagina.

Tips voor de website?