SJ RE 883 0282
PDF

Verwachtingsmanagement binnen behandeltraject NAH

Per september 2022 is er een nieuw behandelplan NAH (Niet Aangeboren Hersenletsel) geïmplementeerd voor klinische revalidanten van Reade. Er is door veel collega’s binnen de organisatie hard aan dit plan gewerkt; vanuit de behandelaren, verpleging, artsen, ervaringsdeskundigen, planning, medisch secretariaat, ICT, communicatie, adviesbureau en kwaliteit & veiligheid.

Samenvattend omvat het project het opnieuw inrichten van de behandelprogramma’s en bespreekstructuur van de klinische NAH revalidanten.

Communicatie over de verwachtingen tijdens klinische revalidatie

De bespreekstructuur is meer afgestemd op de wensen van de revalidanten, die naar voren zijn gekomen tijdens diverse spiegelgesprekken. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om snellere terugkoppeling van de teambespreking, concrete prognose bij ontslag en vaker geplande gesprekken met een contactpersoon (verpleging en behandelaar) vanuit het team. Ook voor de artsen is er meer tijd ingeruimd voor terugkoppeling naar de revalidant en naaste(n) voor een goed ontslaggesprek.

De revalidant en hun naasten zijn actief betrokken en zijn mede eigenaar van het behandeltraject en werken mee om het behandeltraject en ontslag zo goed en efficiënt mogelijk te organiseren binnen de financiële kaders. Er is sprake van duidelijk uitgesproken, expliciet gemaakte verwachtingen zowel vanuit het team naar revalidant en naaste als andersom.

Reade Service & Planning

Heb je een vraag? Stuur ons een e-mail.
Wij streven ernaar je mail binnen 3 werkdagen te beantwoorden.
Telefonisch (020 - 242 10 00) zijn we bereikbaar op maandag tot en met vrijdag. Van 8 uur 's ochtends tot 12 uur 's middags. (08.00 - 12.00 uur).


Wil je je afspraak verzetten of annuleren?
Kan je echt niet naar de afspraak komen en wil je deze verzetten of annuleren? Wees bewust dat het enkele weken tot maanden duurt voor een afspraak kan worden gemaakt. Als je zonder geldige reden niet op je afspraak verschijnt of je niet op tijd afmeldt, kunnen wij kosten in rekening brengen voor de gemiste behandeling (no show tarief).

Al onze adressen vind je op de contactpagina.

Tips voor de website?