Stefanie 1
PDF

Stefanie's hartrevalidatie

Stefanie is pas 30 als ze een vervelende hoest krijgt die steeds terugkomt. In september wordt ze zo benauwd dat ze nauwelijks kan ademhalen. Na de eerste hulp volgde een opname in het ziekenhuis. Acute hartfalen, zo bleek uit de scans.

“Het was een hele shock, ik ben nog zo jong. De ene week ben je in Londen carnaval aan het vieren, de week erna ben je een hartpatiënt. Gelukkig sloeg de medicatie goed aan en hoefde ik niet geopereerd te worden. Wel moest ik aan mijn conditie werken. De cardioloog verwees mij door naar Reade voor revalidatie.

Ik vond het heel fijn bij Reade. Vooral om onder leeftijdsgenoten te zijn, die ook wat aan hun hart hebben. Het trainen gaf mij vertrouwen in mijn lichaam. De gesprekken met maatschappelijk werk gaven mij inzichten om out of the box te denken. De revalidatie heeft mij mentaal en fysiek op het juiste pad gebracht.

Afvallen was een van mijn doelen en dat is ook gelukt. Door mijn aandoening was ik veel aangekomen, vooral vocht rondom mijn buik. Daarnaast was het weer gaan reizen een belangrijk doel voor mij. Suriname is al gelukt! Londen staat gepland en Jamaica staat daarna bovenaan mijn lijst. Ik moet mijn energie goed verdelen. Ik hou van reizen, concerten en terrasjes pakken. Hier moet ik wel meer keuzes in maken. Met langzaam opbouwen kan ik steeds meer. Ik heb veel fijne vrienden en familie om me heen zodat ik goed aan mezelf kan blijven werken.

Ik vind het belangrijk om andere jongeren mee te geven: let goed op je gezondheid. En als je iets hebt, geef niet op. Je leven houdt niet op als hartpatiënt. Accepteer dat je ziek bent. Het begint bij accepteren en dan kan je weer bouwen!”

Reade Service & Planning

Heb je een vraag? Stuur ons een e-mail.
Wij streven ernaar je mail binnen 3 werkdagen te beantwoorden.
Telefonisch (020 - 242 10 00) zijn we bereikbaar op maandag tot en met vrijdag. Van 8 uur 's ochtends tot 12 uur 's middags. (08.00 - 12.00 uur).

Heb je acute pijn en daarom direct contact nodig?
Bel dan tussen 08.00 en 17.00 uur naar 020 - 242 10 00.

Wil je je afspraak verzetten of annuleren?
Kan je echt niet naar de afspraak komen en wil je deze verzetten of annuleren? Wees bewust dat het enkele weken tot maanden duurt voor een afspraak kan worden gemaakt. Als je zonder geldige reden niet op je afspraak verschijnt of je niet op tijd afmeldt, kunnen wij kosten in rekening brengen voor de gemiste behandeling (no show tarief).

Al onze adressen vind je op de contactpagina.

Tips voor de website?