Apotheek

Kwaliteit en keurmerken

Reade is specialist in revalidatie en reumazorg in regio Groot Amsterdam. Het thema kwaliteit en veiligheid staat hoog op de agenda bij Reade. Als cliënt moet u kunnen rekenen op goede zorg, in een veilige omgeving waarin u zich gekend en welkom voelt. Omdat wij dit belangrijk vinden, blijven wij de kwaliteit en veiligheid van onze behandeling en zorg voortdurend meten, toetsen en verbeteren. Om de zorg te evalueren maken we gebruik van de gegevens die we systematisch verzamelen tijdens het behandeltraject.

Een bijzondere rol bij het verbeteren van de kwaliteit van onze zorg is weggelegd voor de wetenschap. Wij stimuleren dat bewezen inzichten sneller hun weg vinden naar ons handelen, door onderzoek en onderwijs dicht bij de dagelijkse praktijk te brengen.

Keurmerken Reade

Zorgverzekeraars, de inspectie en de cliënt kijken kritisch naar de kwaliteit van zorginstellingen. Kwaliteitsinstituten toetsen met regelmaat onderdelen van de zorg. Ook die van Reade.

  • ISO 9001:2015 kwaliteitsmanagementsysteem voor zorg en welzijn
    Reade is in het bezit van het ISO 9001 certificaat. ISO 9001 is de internationaal erkende norm op het gebied van kwaliteitsmanagement. Jaarlijks wordt getoetst of Reade aan de norm voldoet.
  • NEN 8009 veiligheidsmanagementsysteem voor ziekenhuizen
    Reade is in het bezit van het NEN 8009 certificaat. In deze norm staan de eisen beschreven waaraan veiligheidssystemen van ziekenhuizen moet voldoen met als doel de risico’s te beheersen en de cliëntveiligheid te vergroten. Jaarlijks wordt getoetst of Reade aan deze norm voldoet.|
  • HKZ – openbare apotheek
    Reade is in het bezit van het HKZ openbare apotheek certificaat voor de apotheek op locatie Jan van Breemen. Hiermee toont Reade aan dat het voldoet aan de kwaliteitseisen die door de overheid worden gesteld aan farmaceutisch zorg- en dienstverleners. Jaarlijks wordt getoetst of Reade voldoet aan deze kwaliteitseisen.

Landelijke kwaliteitsindicatoren

Voor Het Zorginstituut Nederland (de Transparantiekalender), de Inspectie voor Gezondheid en Jeugd (Basis zet Medisch Specialistische Zorg) en Revalidatie Nederland (Inzicht in Revalidatie) levert Reade landelijk vastgestelde indicatorensets aan. Ook levert Reade data voor het landelijke kwaliteitsregister voor Reumatoïde Artritis (DQiRMD). Alle data wordt veilig en geanonimiseerd aangeleverd.

Cliëntervaringen

Reade is altijd bezig met het verbeteren van onze zorg- en dienstverlening. Uw mening is daarbij belangrijk. Daarom vragen wij onze cliënten deel te nemen aan een cliënt ervaringsonderzoek. Dit onderzoek is samen met cliënten opgesteld en wordt zowel door Nederlandse ziekenhuizen als Revalidatiecentra gebruikt. Alle deelnemende ziekenhuizen en revalidatiecentra gebruiken dezelfde vragenlijst. Op die manier kunnen we ervaringen vergelijken en van andere centra en ziekenhuizen leren. De vragenlijsten worden verstuurd door een onafhankelijk onderzoeksbureau.

Reade Service & Planning

Heb je een vraag? Stuur ons een e-mail.
Mailadres: klantenservice@reade.nl. Wij streven ernaar je mail binnen 3 werkdagen te beantwoorden.
Telefonisch (020 - 242 10 00) zijn we bereikbaar op maandag tot en met vrijdag. Van 8 uur 's ochtends tot 12 uur 's middags. (08.00 - 12.00 uur).


Heb je acute pijn en daarom direct contact nodig?
Bel dan tussen 08.00 en 17.00 uur naar 020 - 242 10 00.


Wil je je afspraak verzetten of annuleren?
Kan je echt niet naar de afspraak komen en wil je deze verzetten of annuleren? Wees bewust dat het enkele weken tot maanden duurt voor een afspraak kan worden gemaakt. Als je zonder geldige reden niet op je afspraak verschijnt of je niet op tijd afmeldt, kunnen wij kosten in rekening brengen voor de gemiste behandeling (no show tarief).

Al onze adressen vind je op de contactpagina.

Tips voor de website?