Afspraak voorbereiden - Revalidatiearts

Binnenkort heb je een eerste afspraak voor revalidatie.

De eerste afspraak is altijd met een revalidatiearts, Physician Assistant of arts in opleiding (AIOS).

Wat neem ik mee?

Neem het volgende mee naar je afspraak:

  • Geldig id, verzekeringspas en zorgpas.

  • De verwijsbrief van jouw huisarts of specialist indien nog niet bij ons in bezit.

  • Röntgenfoto's en overdrachtspapieren, indien in jouw bezit.

  • Overzicht van je medicijnen.

  • Eventueel de ingevulde vragenlijst (indien van ons ontvangen) om ook zelf bij de hand te hebben.

  • TIP Leg hier je toestemming vast. Hiermee kunnen straks jouw artsen van verschillende zorginstellingen jouw medische gegevens digitaal delen. Dat is sneller en kan fouten voorkomen.

Hoe verloopt mijn afspraak?

In dit stappenplan leggen we uit hoe de afspraak bij Reade verloopt.

  • Voor je afspraak
    • Regel je verwijzing

    • Vul de vragenlijst in op MijnReade en stuur deze tijdig naar ons terug.

    • Denk alvast na of je mee wil doen aan een wetenschappelijk onderzoek

      en leg je toestemming vast voor het screenen hiervoor in MijnReade.

    • Kom 15 minuten van tevoren

    • Meld je bij de balie

    • Tijdens je afspraak
      • Tijdens deze afspraak bekijken we of je in aanmerking komt voor een medisch specialistische revalidatiebehandeling. Samen met jou bespreekt de revalidatiearts het mogelijke behandelplan.

        Als je niet in aanmerking komt voor behandeling bij Reade, zoeken we naar de plek waar je wel geholpen kunt worden. Een andere mogelijkheid is dat je wel onder controle blijft van de revalidatiearts of Physician Assistant, maar er op dat moment geen behandeling volgt.

      • Na je afspraak
        • Na het eerste gesprek bij de revalidatiearts volgt er eventueel een intakegesprek bij verschillende behandelaren: Fysiotherapie, Ergotherapie, Maatschappelijk Werk, Logopedie, Psychologie, Sport en Diëtetiek. Waar mogelijk worden intakegesprekken gecombineerd. Bijvoorbeeld een gezamenlijk intakegesprek met een fysiotherapeut en ergotherapeut.

        • In deze gesprekken komen jouw specifieke hulpvragen aan bod en bespreekt de behandelaar wat hij/zij voor jou kan betekenen.

        • Na deze gesprekken wordt jouw behandeltraject besproken in onze teamvergadering. Dit is meestal na twee á drie weken. Alle behandelaren waar je kennis mee heeft gemaakt zijn hierbij aanwezig, inclusief de revalidatiearts. We bespreken hier hoe jouw behandeling bij Reade er uit ziet. Hoe vaak je behandeld wordt de komende tijd. Ook wordt besproken of je mee kunt doen in groepsbehandelingen.

        • Je krijgt een persoonlijk contactpersoon toegewezen. Deze persoon neemt het behandelplan met je door. We vragen je vervolgens of je het eens bent met het plan en of je nog vragen hebt.

Drie goede vragen

Welke behandeling past het beste bij jou? Het is belangrijk om samen met jouw arts een aantal zaken op een rijtje te zetten. Dit doe je door 3 goede vragen te stellen. Samen met jouw arts kan je vervolgens beslissen welk behandeling het beste bij jou past.

  1. Wat zijn mijn mogelijkheden?
  2. Wat zijn de voordelen en nadelen van die mogelijkheden?
  3. Wat betekent dat in mijn situatie?

Deze vragen nodigen jouw arts uit goede informatie te geven. Je voert dan een open gesprek. Samen met de arts beslis je vervolgens welk onderzoek of behandeling het beste past. Zo maak je een goed geïnformeerde keuze, en dat maakt de kans van slagen het grootst. Meer informatie over de 3 goede vragen vind je op www.3goedevragen.nl

In MijnReade vind je heel makkelijk jouw volgende afspraken. Ook vind je daar jouw medisch dossier, ingevulde vragenlijsten en nog veel meer. Inlogen doe je veilig met jouw persoonlijke DigiD op reade.nl/mijnreade.

Waar moet ik zijn?

Je afspraak is op locatie Reade, locatie Overtoom.
Bekijk hieronder meer informatie over deze locatie of klik door naar de locatiepagina.

Reade overtoom revalidatie reumazorg

Overtoom 283

1054 HW Amsterdam

Meer over deze locatie

Klantenservice

Heb je een vraag over Reade? Onze klantenservice helpt je verder.

Tips voor de website?