Zorgfactuur

Overstappen zorgverzekering

Heb je per 1 januari 2025 een nieuwe zorgverzekeraar? Geef dit dan door aan Reade! Dit kan via MijnReade of via een e-mail aan de afdeling Service & Planning.

  • Welke zorgverzekeraar betaalt de rekening?
    Kom je in januari voor een 1e afspraak bij Reade? Dan sturen we de rekening naar je nieuwe zorgverzekeraar.
  • Gaat het om zorg die eigenlijk nog bij 2024 hoort? Dan sturen we de rekening naar je oude zorgverzekeraar.

Is de nieuwe zorgverzekeraar nog niet bekend?
Reade controleert altijd of jouw gegevens nog kloppen. Zijn de gegevens van je nieuwe zorgverzekeraar nog niet bekend? Dan betaal je eerst zelf een voorschot. Dit voorschot kun je later terugvragen bij je nieuwe zorgverzekeraar.

Reade Service & Planning

Heb je een vraag? Stuur ons een e-mail.
Mailadres vind je onderaan elke pagina. Wij streven ernaar je mail binnen 3 werkdagen te beantwoorden.
Telefonisch (020 - 242 10 00) zijn we bereikbaar op maandag tot en met vrijdag. Van 8 uur 's ochtends tot 12 uur 's middags. (08.00 - 12.00 uur).


Heb je acute pijn en daarom direct contact nodig?
Bel dan tussen 08.00 en 17.00 uur naar 020 - 242 10 00.


Wil je je afspraak verzetten of annuleren?
Kan je echt niet naar de afspraak komen en wil je deze verzetten of annuleren? Wees bewust dat het enkele weken tot maanden duurt voor een afspraak kan worden gemaakt. Als je zonder geldige reden niet op je afspraak verschijnt of je niet op tijd afmeldt, kunnen wij kosten in rekening brengen voor de gemiste behandeling (no show tarief).

Al onze adressen vind je op de contactpagina.

Tips voor de website?