Jules van Veen
In de nieuwsbrief zag ik eind vorig jaar de vacature voor een lid van de Cliëntenraad voorbij komen. Dit raakt me, hier wil ik iets mee doen, dacht ik meteen. Omdat ik al sinds m’n jeugd persoonlijk ervaar wat het betekent om te revalideren. Omdat Reade me op momenten dat het écht moest heeft geholpen om verder te kunnen.
In 2005 lag ik (letterlijk) een jaar in de kliniek. Nog steeds kom ik geregeld terug voor controles, behandelingen of advies. Elke keer voelde ik hoe belangrijk goede zorg is, en hoe bepalend aandacht en verbinding daarbij zijn. Meer dan ooit realiseer ik me dat je als cliënt, professional en organisatie samen vorm en inhoud geeft aan wat die zorg goede zorg maakt. En daar kan de Cliëntenraad een belangrijke, vertegenwoordigende stem in hebben.
In m’n dagelijkse leven werk ik als communicatieadviseur bij de Universiteit van Amsterdam. Eerder was ik copywriter, docent, coach en ondernemer. Verbinden, luisteren en mensen in gesprek brengen: dat is wat ik het liefst doe. Ik ben iemand die graag ruimte maakt voor ieders stem, kritisch meedenkt en tegelijk positief en pragmatisch blijft.
Naast mijn werk ben ik sportief en actief betrokken bij Reade, bijvoorbeeld als begeleider bij de HandbikeBattle. Nu mag ik ook via de Cliëntenraad iets teruggeven. Daar verheug ik me enorm op.