Woonkamer proefwoning
PDF

Voor nieuwe bewoners van de proefwoning

Je gaat tijdelijk in de proefwoning wonen. De proefwoning is een aangepaste woning in het gebouw van Reade. In de proefwoning kun je, eventueel met je partner en/of familie ervaring opdoen met zelfstandig wonen. Je kunt in de praktijk brengen wat je tijdens therapie hebt geleerd.

Belangrijke zaken van de proefwoning

Incheck: woensdag om 11.30 uur. Bij de incheck komt een therapeut die je kent de sleutel brengen en de woning laten zien. Ook teken je dan het contract van de proefwoning.

Afspraken

Tijdens het verblijf gelden de volgende afspraken in de proefwoning.

  • Je kunt in de proefwoning bezoek ontvangen. Buiten de tijden dat de receptie bemenst is, kun je in overleg met de beveiliging bezoek ontvangen.
  • Er kunnen maximaal twee logés overnachten. Er staan twee extra bedden in de woning.
  • Er geldt een algeheel rookverbod in Reade. Op één plek mag wel worden gerookt. Dat is in de overdekte rookruimte in de tuin.
  • Wegens brandgevaar mag je geen gebruikmaken van kaarsen, waxinelichtjes, olielampjes en dergelijke. Open vuur is verboden.
  • Let goed op dat de stekkers en draden van elektrische apparaten niet beschadigd zijn. Dit in verband met de (brand)veiligheid.

WIFI

In de proefwoning is gratis WIFI: READE-HOTSPOT

Keuken aanrecht proefwoning

Praktisch

  • In de proefwoning gebruik je lakens en handdoeken van Reade. Je hoeft deze niet zelf te wassen. Vuile was kan in de waszak.
  • Heb je een glas laten vallen? Dat kan gebeuren. Schrijft op wat er kapot is, zodat we het kunnen vervangen en je het kunt vergoeden.

Post

Post komt in de brievenbus naast de voordeur. Je krijgt een sleutel van deze brievenbus.

Het adres van de proefwoning is:

Reade
T.a.v. Proefwoning
Overtoom 283
1054 HW Amsterdam

Schoonmaak

De schoonmaker komt de proefwoning één keer per week schoonmaken. Dit gebeurt op woensdag tussen 13.00 en 15:00 uur. Wat doet de schoonmaker?

  • Stofzuigen
  • Toilet/douche schoonmaken
  • Afval weggooien

Tussendoor en bij oplevering hou je de woning en het terras zelf schoon. Als je meer hulp nodig hebt, kun je dit met je maatschappelijk werker bespreken.

Badkamer proefwoning

Sleutels

Ben je een sleutel kwijt? Meldt dit direct bij de receptie.

Storingen

Lekt de kraan? Is er een lamp kapot? Doet de tillift het niet? Bel Services Facilitair:

  • Met de vaste telefoon: 01310
  • Met je mobiele telefoon: 020 – 242 1310

Televisie en telefoon

In de proefwoning is zowel in de woonkamer als in de slaapkamer een tv en een vaste telefoon aanwezig die je gratis mag gebruiken.

Verwarming

Reade zorgt vanuit een centraal punt voor de juiste temperatuur in de proefwoning.

Wassen en drogen

Een wasmachine en droger staan in het souterrain. Om ze te gebruiken heb je muntjes nodig. Die zijn te koop bij de receptie. Wasmiddel is niet nodig; onze wasmachine doet er automatisch wasmiddel bij.

Is de proefperiode voorbij?

De woning moet schoon opgeleverd. Dat gebeurt op maandag om 11.30 uur. Hieronder staat een lijst van hoe de woning hoort te worden opgeleverd.

  • Eigen spullen zijn weg
  • Meubels staan weer zoals ze stonden toen je binnenkwam
  • De kopjes en borden staan schoon in de kast
  • De ijskast is leeg
  • De vuile was is weg
  • Het terras is netjes
  • Sleutels in het bakje

Je levert het huis dus op zoals je het vond. Zodat de volgende bewoner er ook fijn kan wonen.

Een therapeut die je kent doet samen met jou de uitcheck.

Praktische informatie over de proefwoning

Aanspreekpunten in Reade

Receptie

  • Met de vaste telefoon: 02200
  • Met je mobiele telefoon: 020 – 242 2200

De receptie is gevestigd in de centrale hal op de begane grond.

Dagelijks geopend van 7.30 tot 17.00 uur.

Van 17.00 uur tot 07.30 uur is er een beveiligingsmedewerker aanwezig.

Services Facilitair

  • Met de vaste telefoon: 01310
  • Met je mobiele telefoon: 020 – 242 1310

Schone handdoeken
Services Facilitair is het aanspreekpunt voor storingen en vragen over de schoonmaak, extra handdoeken of afval in de proefwoning.

Maandag 08.30-12.00 uur en 13.00-16.00 uur
Dinsdag 08.30-12.00 uur en 13.00-16.00 uur
Woensdag gesloten
Donderdag 08.30-12.00 uur en 13.00-16.00 uur
Vrijdag 08.30-12.00 uur en 13.00-16.00 uur

Buiten de openingstijden kun je terecht bij de receptie.

Wij wensen je een prettige tijd in de proefwoning

Reade Service & Planning

Heb je een vraag? Stel deze via
• een e-mail: klantenservice@reade.nl.
Wij streven ernaar je mail binnen 3 werkdagen te beantwoorden.

• de telefoon: 020 - 242 10 00
We zijn bereikbaar op maandag tot en met vrijdag.
Van 08.00 - 12.00 uur en van 14.00 - 16.30 uur.

Voor spoedgevallen en collegiaal overleg zijn we de hele dag bereikbaar.

Wil je je afspraak verzetten of annuleren?
Kan je echt niet naar de afspraak komen en wil je deze verzetten of annuleren? Wees bewust dat het enkele weken tot maanden duurt voor een afspraak kan worden gemaakt. Als je zonder geldige reden niet op je afspraak verschijnt of je niet op tijd afmeldt, kunnen wij kosten in rekening brengen voor de gemiste behandeling (no show tarief).


Al onze adressen vind je op de contactpagina.