HERO gesprek
PDF

Samen zorgen voor een prettige en veilige omgeving

Bij Reade vinden we het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt. We gaan respectvol met elkaar om. Dat geldt voor medewerkers, cliënten, bezoekers en naasten. Daarom hebben we duidelijke omgangsregels. Zo zorgen we samen voor goede zorg en voorkomen we ongewenst gedrag.

Heb je feedback, zorgen of een klacht?
Laat het ons weten. Feedback is altijd welkom en helpt ons de zorg te verbeteren. Deel jouw zorgen of klachten respectvol via onze website.

“Wat Reade voor mij oplost in het leven is onbetaalbaar! Ik voel me gezien, gehoord en begrepen en dat staat gelijk aan meer kwaliteit van leven.”
Een cliënt van Reade

Wat kun je doen bij ongewenst gedrag?

  • Praat erover met een verpleegkundige of je behandelaar.
  • Wil je liever in vertrouwen praten? Dan kun je terecht bij de geestelijk begeleiders. Zij hebben beroepssgeheim en maken geen deel uit van het behandelteam. Vaak lucht een gesprek op. Samen kijken zij samen met jou naar wat je nodig hebt.
  • Heb je een klacht? Neem contact op met de klachtenfunctionaris. Die helpt als bemiddelaar en kijkt samen met jou naar een oplossing. Lees hier meer over op: https://reade.nl/over-ons/clientwaarderingen

Zeg samen "nee!" tegen

9b gedragscode

Zorg dat anderen geen overlast hebben. Schelden, schreeuwen en intimiderend gedrag horen hier niet bij.

Houd je aan de bezoektijden, tenzij anders afgesproken.

1b gedragscode

We zeggen nee!” tegen discriminatie, bedreigingen, geweld en (seksueel) grensoverschrijdend gedrag.

Wat bedoelen we daarmee?
Discriminatie is iemand anders behandelen of uitschelden vanwege afkomst, geloof, uiterlijk, leeftijd, gedrag, seksuele voorkeur, kleding of geslacht.

• Bedreiging is bijvoorbeeld zeggen “ik sla je” of iemand opzettelijk bang maken.

• Seksuele intimidatie is ongewenst gedrag zoals seksueel getinte opmerkingen, iemand ongepast aanraken of kleding opzij trekken.

• Ook schelden, schreeuwen, dreigen en agressief gedrag horen hier niet bij. We treden hier direct tegen op.

4b gedragscode

Drugs, wapens en gevaarlijke voorwerpen zijn verboden.

Het bezit hiervan is strafbaar en wordt gemeld bij de politie.

6 gedragscode

Alcoholgebruik is niet toegestaan op de poliklinieken.

Voor klinische revalidanten is alcohol tijdens de opname alleen in overleg met de arts toegestaan.

Bij te veel alcohol gebruik en bij overlast door alcohol kan de toegang tot Reade worden geweigerd.

7 gedragscode

We bieden een gezonde, rookvrije omgeving.

Op locatie Jan van Breemen mag je nergens roken.

Op locatie Overtoom mogen klinische revalidanten alleen roken in de aangewezen rookruimte in de tuin. Dus niet binnen, voor de deur of op de parkeerplaats.

5 gedragscode

Om professionele afstand te bewaren tijdens de behandelperiode, delen medewerkers geen privégegevens. Ook wordt er door cliënten en naasten geen contact gezocht via sociale media met de medewerkers van Reade en andersom.

We zeggen "ja!" tegen

3 gedragscode

Enkel hulphonden zijn welkom. Overleg dit eerst met de afdeling.

Andere huisdieren zijn niet toegestaan.

2 gedragscode

We gaan vertrouwelijk om met jouw gegevens. Cliënten moeten ook elkaars privacy respecteren.

Geluidsopnames van gesprekken mogen in sommige gevallen, maar filmen of fotos maken mag alleen met toestemming.

Lees meer hierover op de website van de Rijksoverheid:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rechten-van-patient-en-privacy/rechten-bij-een-medische-behandeling/geluidsopname-gesprek-arts

8 gedragscode

Medewerkers mogen geen cadeaus, geld of uitnodigingen aannemen.

Wil je iets terugdoen? Dan kun je een donatie doen via www.readefoundation.nl.

www.readefoundation.nl

Als iemand zich niet aan de regels houdt

  • Als iemand een omgangsregel overtreedt, wordt de diegene meteen aangesproken door een leidinggevende. Bij herhaling van dit gedrag volgt een officiële waarschuwing.
  • Ernstige overtredingen, zoals dreigingen, geweld, (seksuele) intimidatie, vernieling of drugsgebruik, leiden direct tot een officiële waarschuwing.
  • Bij strafbare feiten doen we aangifte bij de politie.
  • Bij herhaling kan de toegang tot Reade worden geweigerd en/of kan de behandeling gestopt.


Het management kan altijd maatregelen nemen om een veilige omgeving voor iedereen te waarborgen.

Versie: 4
Geldig tot: 30-04-2026
Eigenaar: Kwaliteit & Veiligheid
Auteur: Adviseur Kwaliteit & Veiligheid
Vastgesteld op: 08-05-2025
Vastgesteld door: Raad van bestuur

Gedragscode medewerkers

Reade heeft een aparte gedragscode voor medewerkers.

Reade Service & Planning

Heb je een vraag? Stuur ons een e-mail.
Mailadres vind je onderaan elke pagina. Wij streven ernaar je mail binnen 3 werkdagen te beantwoorden. Om u snel en goed van dienst te zijn, hebben wij van u nodig: cliëntnummer of postcode, geboortedatum en de reden waarom je de e-mail stuurt.
Telefonisch (020 - 242 10 00) zijn we bereikbaar op maandag tot en met vrijdag. Van 8 uur 's ochtends tot 12 uur 's middags. (08.00 - 12.00 uur).


Heb je acute pijn en daarom direct contact nodig?
Bel dan tussen 08.00 en 17.00 uur naar 020 - 242 10 00.


Wil je je afspraak verzetten of annuleren?
Kan je echt niet naar de afspraak komen en wil je deze verzetten of annuleren? Wees bewust dat het enkele weken tot maanden duurt voor een afspraak kan worden gemaakt. Als je zonder geldige reden niet op je afspraak verschijnt of je niet op tijd afmeldt, kunnen wij kosten in rekening brengen voor de gemiste behandeling (no show tarief).


Al onze adressen vind je op de contactpagina.

Tips voor de website?

Heb je tips voor de site, of een vraag? Geef het aan ons door!

Hoe beoordeel je deze site? 

Bedankt!

Wil je dat we reageren op je tip of vraag?

We gebruiken je e-mailadres alleen eenmalig om je te antwoorden.